Ingezonden persbericht
Reclame en service als wapen tegen omzetdaling DHZ branche
Rotterdam 21 augustus 2008. Met de stilstaande economie is hhet interessant om eens te kijken naar de omzetontwikkeling in de doe-het-zelf branche. Hoe ontwikkelt de omzet zich en wat wil men tegen eventuele omzetdaling gaan doen? Uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 100 managers en eigenaren van bouw- en servicemarkten blijkt dat per saldo meer doe-het-zelf zaken aangeven dat de omzet is gestegen dan gedaald.
Omzetontwikkeling doe-het-zelf branche
Uit onderzoek van USP onder eigenaren en managers van verschillende doe-het-zelf zaken blijkt dat 22% van de eigenaren en managers aangeeft dat de omzet is gedaald. Elektrisch gereedschap en hout worden het meest genoemd als productgroepen waarvan de omzet is gedaald. Verder geeft 28% aan dat de omzet is gestegen, dit wordt met name veroorzaakt door stijging van de verf omzet, en bij 43% is de omzet ongeveer gelijk gebleven. Per saldo zijn er meer doe-het-zelf zaken die aangeven dat de omzet is gestegen dan gedaald.
Promotie als wapen tegen de dalende omzet
Om te zorgen dat de omzet weer gaat stijgen, willen de doe-het-zelf zaken waarvan de omzet is gedaald in de afgelopen maanden vooral meer aan promotie en reclame (34%) gaan doen. Verder geeft een aantal doe-het-zelf zaken aan meer aandacht aan service (6%) te gaan besteden of de winkel te gaan verbouwen (6%). Ook de doe-het-zelf zaken waarvan de omzet niet is gedaald in de afgelopen maanden geven aan dat ze meer aan promotie zouden gaan doen (39%) of meer aandacht aan service (11%) zouden besteden indien de omzet daalt in de toekomst.
In het bijgevoegde artikel vindt u de resultaten en achtergronden van het uitgevoerde onderzoek, wat mogelijk interessant is voor uw blad of website. U bent natuurlijk vrij om redactionele aanpassingen in de tekst te doen. Indien er andere aanpassingen dan tekstueel gewenst zijn, dan graag in overleg met USP.
Wij verzoeken u vriendelijk, indien u overgaat tot publicatie, ons hiervan een bewijsexemplaar toe te sturen. Mocht u verder nog vragen hebben, dan zijn wij bereikbaar via e-mail en op onderstaand adres.
Ingezonden persbericht