Ingezonden persbericht


Persbericht 20 juni 2008

Friesland Foods nieuwe
hoofdsponsor Frysk Festival

Het Frysk Festival heeft er een derde hoofdsponsor bij. Naast Nuon en de Friesland Bank is nu ook Friesland Foods hoofdsponsor. Het internationale zuivelconcern vindt het belangrijk om in de regio waar veel van haar medewerkers wonen, de ontwikkeling van de plaatselijke cultuur te ondersteunen. Een Fries cultureel festival draagt hieraan bij, aldus het bedrijf.

De twee in Friesland gevestigde werkmaatschappijen van Friesland Foods sponsoren het festival. Het gaat om Friesland Foods Cheese in Wolvega, producent van kaas, zoals Frico en Slankie en Friesland Foods Consumer Products in Leeuwarden, waar onder andere Friesche Vlag koffiemelk wordt gemaakt. Uiteraard is het bestuur van het Frysk Festival zeer gelukkig met deze derde hoofdsponsor. Het festival heeft hiermee drie hoofdsponsors en ongeveer vijftien subsponsors.

Het Frysk Festival is van 22 t/m 31 augustus. In totaal staan er veertig verschillende voorstellingen op het programma. Er zijn optredens in Leeuwarden, Drachten, Heerenveen en Sneek, maar ook in plaatsen als Jellum, Ferwerd, Kimswert en Spanga. Het thema van het festival is 'de gemeenschap'. Alle voorstellingen hebben op één of andere manier iets met dit thema t e maken. Artistiek leider is Guy Coolen uit België. Coolen is betrokken bij projecten in het Noorse Stavanger, dat dit jaar culturele hoofdstad van Europa is. Daarnaast is Coolen artistiek leider van de Operadagen in Rotterdam.


---

Voor meer informatie
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Andries van Weperen, zakelijk leider Frysk Festival: 06-53849165 Rob van Dongen, woordvoerder Friesland Foods: 0522-276334