Ingezonden persbericht


Persbericht Nijmegen, 9 mei 2008

Poelmann van den Broek N.V. hoofdsponsor bij toptentoonstelling

'Luxe en decadentie. Leven aan de Romeinse goudkust'.

Advocatenkantoor Poelmann van den Broek N.V. uit Nijmegen is hoofdsponsor van de nieuwe toptentoonstelling in Museum Het Valkhof: 'Luxe en decadentie. Leven aan de Romeinse goudkust'. Het museum verwacht hierbij minimaal 75.000 bezoekers te trekken. De expositie biedt een inkijkje in het leven van de Romeinse 'Quote 100', de kleine groep superrijken die 2000 jaar geleden in immense villa's woonden aan de Golf van Napels.

Poelmann van den Broek verbindt graag haar naam aan deze nieuwe toptentoonstelling met pronkstukken uit het Museo Archeologico Nazionale in Napels. Bezittingen van de Romeinse elite worden voor het eerst buiten Italië getoond: muurschilderingen, beelden van brons en marmer en sieraden. Ook zijn er 3-D animaties van villa's en tuinen te zien. De sponsoring past binnen het beleid van Poelmann van den Broek om culturele activiteiten te ondersteunen. Het advocatenkantoor draagt kunst en cultuur een warm hart toe. Het is de eerste keer dat Poelmann van den Broek een tentoonstelling van Museum Het Valkhof sponsort. Het kantoor verbond zich al eerder aan de Stichting Cardo, die deel uitmaakt van de Pluryn Werkenrode Groep. Verder is Poelmann van den Broek als sponsor van de Stichting Novio Pontis betrokken bij diverse andere culturele initiatieven in Nijmegen en ondersteunt zij vanaf het eerste uur de jaarlijkse Nijmegenprent.

'Luxe en decadentie. Leven aan de Romeinse goudkust'. Van 23 augustus 2008 t/m 4 januari 2009 in Museum Het Valkhof, Kelfkensbos 59, Nijmegen, T: 024-360 88 05. www.museumhetvalkhof.nl Open in de periode 23 augustus 2008 t/m 4 januari 2009: dinsdag t/m vrijdag: 10-17 uur Zaterdag, zondag en feestdagen: 11-17 uur Gesloten op maandagen, 25 december en 1 januari

Einde persbericht