Persbericht

25 augustus, 2008

Hybris presenteert product communicatie platform versie 3.1
~ Nieuwe Print Suite vereenvoudigt beheer en ontwikkeling van catalogi ~

Hybris presenteert versie 3.1 van zijn product communicatie platform. De belangrijkste toevoeging is de nieuw ontwikkelde Print Suite 3.1. Deze suite vereenvoudigt het ontwerp en de ontwikkeling van printcatalogi. Daarnaast wordt de samenwerking met externe dienstverleners makkelijker. Het Media Asset Management (MAM)-systeem is geïntegreerd in de PIM-suite van hybris waardoor alle media-objecten, inclusief het versturen van deze objecten in verschillende formats, centraal kunnen worden beheerd. Nieuwe features van het basis product communicatie platform omvatten een nieuwe monitor- en administratie-tool.

De nieuwe Print Suite 3.1
De nieuwe Print Suite 3.1 van hybris is geüpdatet en bevat alle aanbevelingen van 'pilot' klanten die de bètaversie hebben getest. Deze aanpassingen vereenvoudigen het beheer en de ontwikkeling van publicaties. Productmanagers kunnen vanaf nu losse cataloguspagina's ontwerpen door de 'drag en drop' mogelijkheid en aanpassingen maken met de muis. Verder kunnen tabellen sneller en eenvoudiger worden gemaakt met de nieuwe tabel-editor. Een ander voordeel van de nieuwe versie is dat alle lay-outs, configuraties en instellingen centraal worden opgeslagen op het hybris-systeem. De gebruiker heeft toegang tot het systeem vanuit elke willekeurige werkplek. Dit is een belangrijk voordeel voor productprocessen bij catalogi - bijvoorbeeld voor externe dienstverleners voor de lay-out en voor interne medewerkers voor de inhoud - aangezien het ontwerpen wordt versneld vanwege de eenduidige toegang.

Daarnaast kan productinformatie direct in Adobe InDesign worden geëxporteerd, waardoor de samenwerking met bureaus en de interne marketingafdeling veel makkelijker verloopt. Lay-outs van catalogi kunnen direct vanuit Adobe InDesign worden geïmporteerd en ingezet voor het automatisch verzamelen van pagina's in de hybris Print Suite 3.1. Dit vereenvoudigd en versneld het maken van catalogi en andere geprinte producten zoals product- en prijslijsten en handboeken. Ook is het mogelijk om gerichte informatie uit te wisselen met InDesign. Alle veranderingen die gemaakt worden in foto's en teksten in InDesign en binnen de hybris-software, worden onmiddellijk automatisch geüpdatet op alle andere systemen. Het is ook mogelijk om alle informatie of slechts een deel ervan te updaten.

PIM Suite 3.1: geïntegreerd media asset management
Met de PIM Suite 3.1 van hybris kan productinformatie eenvoudig worden beheerd. Nieuw is de integratie van het media asset management (MAM) systeem. Hiermee kunnen alle mediaproducten overzichtelijk beheerd worden. Beeldmateriaal en grafische bestanden kunnen centraal en veilig worden opgeslagen in het MAM-systeem en zowel intern als extern worden verstuurd. Het nieuwe systeem past ook alle bestanden binnen de hybris-beheerconsole aan, zodat ze in het juiste format staan voor verzending. Zo worden bijvoorbeeld alle bestanden in hoge resolutie opgeslagen, maar ze worden in een lagere resolutie vertoond op het internet. De data kan ook direct vanuit het MAM-systeem in het juiste format ingevoerd worden in Photoshop, Office-applicaties of Adobe InDesign.

Nieuwe monitoring-tools
Administratief medewerkers en ontwikkelaars kunnen de vorderingen van hun applicaties volgen en knelpunten monitoren met behulp van de nieuwe monitoring- en administratie-tools. Grafieken brengen het geheugen en het laden binnen de centrale verwerkingseenheid (CVE) in beeld. De Java Management Extension (JMX) beheert constant alle systemen die zijn verbonden aan het hybris communicatieplatform. Het maakt hierbij niet uit of het om een ERP-, CMS- of CRM-systeem gaat.

Technische verbeteringen
Een andere nieuwe feature is Spring, het open source applicatieraamwerk voor het Java-platform dat softwareontwikkeling vereenvoudigt met Java/JavaEE. Dankzij Aspect Oriented Programming (AOP) kunnen projecttermijnen enorm verkort worden en veranderingen worden sneller uitgevoerd. Alle edities van de hybris Suite 3.1 ondersteunen de nieuwste versies van Oracle-, BEA- en MySQL-applicaties servers en databases.

(578 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren.

Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere zavvi entertainment group, Norgren, TUI, Lufthansa, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.

Noot voor de pers:

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide:
Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan.vanderweide@hybris.com http://www.hybris.com

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com