Ingezonden persbericht

Genesys introduceert Genesys Voice Platform 8 van de nieuwste generatie
Software voor een betere klantenervaring door integratie van selfservice en persoonlijke bijstand

Huizen, 25 augustus 2008 - >Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., een filiaal van de groep Alcatel-Lucent (Euronext Parijs en NYSE: ALU) kondigde vandaag software aan die de klantenervaring aanzienlijk verbetert door selfservice en geassisteerde diensten op elkaar af te stemmen, en door spraaktoepassingen in alle omgevingen voor de klantendienst te integreren via open standaarden. Genesys Voice Platform (GVP) 8, dat werd voorgesteld op SpeechTEK, is een belangrijke nieuwe release in Genesys' marktleidend softwareplatform voor IVR ('interactive voice response').

GVP 8 is belangrijk omdat het als geïntegreerd platform werkt en zodoende een einde maakt aan het onafhankelijke karakter van selfservice via spraaktoepassingen. Het is nauw verweven met zowel het Session Initiation Protocol (SIP) als de 'intelligent Customer Front Door'-oplossingen (iCFD) van Genesys en zijn partners. iCFD is een sectorbreed initiatief om de ervaring van klanten die via de 'telefonische voordeur' van bedrijven binnenkomen te verbeteren, en af te stappen van selfservice als een verzuilde dienst door gebruik te maken van applicaties en businessregels.

GVP 8 haalt nog meer voordeel uit spraaktoepassingen in de klantendienst door sleuteltechnologieën zoals SIP, webintegratie en beveiligingssoftware voor spraaktoepassingen nauw met elkaar te verbinden en door één enkele ontwikkelingsomgeving aan te bieden voor contactcentra die gebruik maken van het Customer Interaction Management (CIM)-platform van Genesys.

'GVP is een zeer belangrijk element van onze algemene strategie', zegt Paul Segre, voorzitter en CEO van Genesys, 'omdat het zich toespitst op de samenkomst van alle technologieën die met de klantendienst te maken hebben. Samen met ons CIM-platform heeft GVP gezorgd voor een evolutie van silo's en specifieke oplossingen naar een meer geïntegreerde aanpak voor de klantendienst.'

'In de huidige ongunstige conjunctuur zien we dat bedrijven hun klantendienst niet opgeven om kosten te besparen. Wat ze wel doen, is investeren in technologieën om de kosten te verlagen, maar ook om de klantendienst te verbeteren en persoonlijker te maken, op het vlak van selfservice, live-service, of beide', zegt Drew Kraus, Research Vice President bij Gartner. 'We zien steeds meer investeringen in softwaregebaseerde IVR's van de nieuwste generatie die veel nauwer geïntegreerd zijn met klantengegevens."



Ingezonden persbericht