( BW)(AZ-BEST-WESTERN-INTL) Best Western reageert op verhaal in Sunday
Herald waarin beveiligingsschending wordt gemeld

    Redactie Business

    PHOENIX--(BUSINESS WIRE)--25 augustus 2008--

      Hotelketen zegt dat er geen bewijs is ter ondersteuning van
                          sensationele claims

    Het verhaal in de Glasgow Sunday Herald van 24 augustus 2008
waarin een inbreuk op de beveiliging wordt geclaimd van informatie van
gasten van Best Western is sterk ongefundeerd. Claims gemeld over onze
Central Reservations klanteninformatie zijn niet nauwkeurig. Wij bij
Best Western nemen de vertrouwelijkheid van de persoonlijke informatie
van onze klanten erg serieus. De verslaggever van de Sunday Herald
heeft het mogelijk gecompromitteerd zijn van een select gedeelte van
de gegevens voor één hotel onder onze aandacht gebracht; we hebben dit
onmiddellijk onderzocht en erop gereageerd. Best Western zou het
verhaal graag op waarheid hebben gecontroleerd en dat zou hebben
geleid tot een nauwkeurigere en meer geloofwaardige rapportage van de
kant van de krant. Wij hebben geen bewijs gevonden ter ondersteuning
van de sensationele claims die uiteindelijk zijn gedaan door de
verslaggever en de krant.

    Het belangrijkste is dat, terwijl de verslaggever de recente
problemen met gegevens heeft vastgesteld voor gasten uit het verleden
die maar liefst teruggaat tot 2007, Best Western alle online
reserveringen onmiddellijk na het vertrek van de gasten vernietigt.

    Best Western doet haar uiterste best om de vertrouwelijke
informatie van haar gasten veilig te bewaren. We houden ons aan de
Data Security Standards (DSS) van de Payment Card Industry (PCI). Om
die compliance te verzekeren, handhaaft Best Western een veilig
netwerk dat is beschermd door firewalls en waarop een streng
informatiebeveiligingsbeleid van toepassing is. Wij verzamelen
creditcardinformatie alleen als dat noodzakelijk is voor het verwerken
van de reservering van een gast: wij beperken de toegang tot die
informatie tot uitsluitend diegenen die toegang moeten hebben en dan
via het gebruik van unieke en individuele door een wachtwoord
beschermde toegang. We versleutelen creditcardinformatie in onze
systemen en databases en in alle elektronische verzendingen via
openbare netwerken; en ook hier geldt dat we creditcardinformatie en
alle andere persoonlijke informatie wissen als de gast is vertrokken.
We testen onze systemen en processen regelmatig om klanteninformatie
te beschermen en maken gebruik van de diensten van brancheleidende
bedrijven voor de beoordeling van onze beveiligingsmaatregelen.

    PCI vereist de periodieke beoordeling, test en hercertificatie van
de compliance. Wat dit betreft werd onze meest recente interne
beoordeling uitgevoerd in augustus 2008, evenals onze meest recente
externe test en beoordeling. Beide beoordelingen lieten zien dat Best
Western zich houdt aan PCI DSS.

    Best Western zou haar klanten, de hotels die lid zijn van onze
organisatie en haar zakenpartners graag willen verzekeren dat wij geen
bewijs hebben dat suggereert dat er noodzaak bestaat tot
wijdverspreide bezorgdheid. Als voorzorgsmaatregel, die nu en altijd
geldt, adviseren wij onze gasten om hun creditcard-rekeningoverzichten
zeer goed te controleren en wij zullen ons vanzelfsprekend blijven
houden aan de PCI-normen. Vragen van klanten moeten worden gericht aan
ons klantenserviceteam in de V.S. op telefoonnummer +1-800-528-1238.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--JR/sf*

    CONTACT: Best Western International
             Troy Rutman, +1-602.578.0086 (mobiel)
             +1-602.957.5668 (kantoor)
             Troy.Rutman@bestwestern.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.