Ford Mondeo overweldigend succes
(8/26/2008)
Vorig jaar juni introduceerde Ford de compleet nieuwe Mondeo die
sindsdien stormenderhand een toppositie in het C/D segment veroverd
heeft. Inmiddels zijn er sinds de lancering in juni 2007 ruim 13.000
Mondeo's verkocht in Nederland. De grote belangstelling resulteerde
in eerste instantie in oplopende levertijden, maar inmiddels zijn ze
weer op normaal niveau.
De Ford Mondeo is vooral geliefd als zakenauto, vanwege de combinatie
van een aantrekkelijke fiscale waarde, gunstige restwaarde en lage
exploitatiekosten. Deze combinatie van factoren resulteert in gunstige
leaseprijzen. Zoân 70% van de in Nederland verkochte Mondeo's wordt
zakelijk ingezet. Deze zakelijke rijder blijkt daarbij door de
aantrekkelijke, geringe meerprijzen veelal te kiezen voor de luxe
Titanium-uitvoering (75% van de verkoopmix) en het Business Pack, dat
bestaat uit een geavanceerd DVD navigatiesysteem met touchscreen,
Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control en parkeersensoren rondom.
De Wagon is veruit het meest populair onder de Mondeo-rijders, want
70% kiest voor deze ruime stationwagon, terwijl 20% van de Mondeo
kopers kiest voor de 5-deurs hatchback en 10% voor de 4-deurs sedan.
Levertijden genormaliseerd
Hans Schep, algemeen directeur van Ford Nederland, is uitermate
verheugd over het succes van de nieuwe Mondeo: âDit model heeft altijd
een belangrijke rol in ons modelportfolio gespeeld. Het nieuwe type
spreekt met z'n kinetic Design niet alleen bestaande Ford-rijders
aan, maar wij zien een toenemend aantal rijders van andere merken, dat
overstapt naar Ford en de Mondeo. De enorme vraag in geheel Europa
heeft onze Mondeo fabriek voor grote uitdagingen gesteld en deze
draait sinds de introductie op topcapaciteit. Dit heeft in een aantal
gevallen geresulteerd in langere levertijden. Wij zijn verheugd dat de
levertijden van deze zeer succesvolle Ford inmiddels weer zijn
teruggebracht naar het normale niveau van 8 tot 12 weken.â
AutoRai