Ingezonden persbericht


Discovery Channel lanceert nieuwe pay-off en
brand campagne

Amsterdam, 25 augustus 2008 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, lanceert met ingang van vandaag zijn nieuwe pay-off: `Tot hier en verder'. De brand campagne waarmee Discovery Channel deze presenteert, geeft uiting aan de nieuw ingeslagen weg van de zender, zowel inhoudelijk als qua resultaten. De landelijke campagne loopt van 26 augustus tot 14 september van dit jaar en wordt ondersteund door print, radio, online, outdoor en on-air uitingen.

De campagne wordt tot leven gewekt door drie verschillende thema's, die kenmerkend zijn voor de zender:


· Een bergbeklimmer die langs de steile afgrond van een berg staat, waarvan alleen de schoenen boven de rand zichtbaar zijn. Hij kan elk moment de onbekende diepte in springen...

· Een bokser krijgt een harde klap te verduren. Is dit het einde van het gevecht? Zorgt zijn passie ervoor dat hij in de ring blijft?
· Een tornado met verwoestende kracht. Een tornadojager staat op het punt de storm te trotseren. Zal hij blijven staan?

Met de nieuwe pay-off wil Discovery Channel als credible insider de kijker het moment laten beleven waar het leven een cruciale wending neemt en iemand kiest voor zijn passie. In de campagne spreekt de 'ik-persoon' zijn gedachten op dit cruciale moment uit. Deze 'testimonial' moet de kijker overhalen het vervolg van deze verhalen te bekijken op Discovery Channel.

Jochem de Jong, VP Country Manager, Discovery Networks Benelux: "Discovery Channel maakt de laatste maanden een sterke groei door. Met een marktaandeel van 4,2%* in de doelgroep mannen 20-49 jaar neemt het factual entertainment kanaal een stabiele marktpositie in. De nieuwe pay-off `Tot hier en verder' symboliseert de ambitie om deze positie verder uit bouwen. Daarnaast willen we met de rauwe en confronterende beelden laten zien dat Discovery Channel een zender is die tv maakt zoals mannen dat graag zien: uitdagend, echt, blikverruimend en persoonlijk"

Discovery Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen.


* M20-49 juli 2008 o-o-o-o

Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Via digitale media en televisie voert Discovery Networks 100-plus internationale televisiemerken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Science en Discovery HD. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma's worden vertaald in 24 verschillende talen. Discovery Communications is eigendom van drie aandeelhouders: Discovery Holding Company (nasdaq: disca, discb), Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.

Informatie & beeldmateriaal:
DISCOVERY NETWORKS BENELUX
Hesther Jolly, press & communications executive
Tel: 06.5347.1243,
Email: hesther_jolly@discovery-europe.com
Beeld: www.press.discovery.com


---- --