Ingezonden persbericht


Nieuwe campagne Coca-Cola zet authentiek recept in de schijnwerpers

Rotterdam, 26 augustus 2008 - Tijden veranderen, maar de formule van Coca-Cola is en blijft voor altijd hetzelfde. Coca-Cola-drinkers van nu proeven exact hetzelfde als de pioniers die 122 jaar geleden hun eerste slok namen. Het recept is deels bekend, maar de in 1886 door dokter John Pemberton ontwikkelde formule van exotische plantenextracten is tot op de dag van vandaag geheim. In een nieuwe campagne belicht Coca-Cola het authentieke recept van deze verfrissende klassieker, zonder toegevoegde conserveermiddelen en zonder kunstmatige smaakstoffen. Deze wereldwijde campagne omvat een tv-commercial, communicatie op de verpakkingen en een speciale website.

Het verhaal van Coca-Cola begint in 1886. In dat jaar combineerde de gerenommeerde arts en apotheker Pemberton een aantal exotische plantenextracten uit de hele wereld in een nieuwe verkwikkende dorstlesser. Hij stond daarmee aan de wieg van wat de meest geliefde frisdrank uit de geschiedenis zou worden.

Authentieke samenstelling
Het recept van Coca-Cola is al 122 jaar gebaseerd op dezelfde ingrediënten. Via de campagne maken consumenten kennis met het ware Coca-Cola en de klassieke samenstelling. Dat in al die tijd geen conserveermiddelen en kunstmatige smaakstoffen aan de receptuur zijn toegevoegd, staat centraal. Maar ondanks dit tipje van de sluier zal de bijzondere smaak alleen aan Coca-Cola voorbehouden blijven: de unieke formule van exotische plantenextracten is én blijft het best bewaarde geheim ter wereld.

Over The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Coca-Cola produceert en exploiteert vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, vruchtensappen, thee, koffie en sportdranken aan. Met het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties.

----------