Mediaplaza kiest voor de logica van Covide


Utrecht-Barneveld, 26 augustus 2008 -- Mediaplaza, de nationale aanjager van ICT-innovatie, maakt de keuze voor Covide om efficiënter en effectiever te kunnen werken en communiceren met haar vele relaties.

Mediaplaza werd door het ministerie van EZ geïnitieerd in samenwerking met toonaangevende Nederlandse bedrijven als onder meer Rabobank, ING, FBM, KPN en Getronics en is permanent gevestigd in de Utrechtse Jaarbeurs. Het speelt een belangrijke rol om het bedrijfsleven, overheden en andere organisaties via seminars en cursussen te helpen om de informatie en communicatie technologie (ICT) een plek te geven in de bedrijfsvoering. Daarmee zijn in de loop van de jaren wel veel contacten gelegd, maar een goed systeem om die contacten ook efficiënt en effectief te beheren werd gemist. "Natuurlijk zijn al die adresgegevens wel beschikbaar, maar veel te versnipperd. Er zijn ook eerder pogingen gedaan om een CRM-systeem in te voeren, maar Covide is gebaseerd op handig samenwerken van mensen en processen. Bijvoorbeeld het centrale adresboek en de wijze waarop Covide met e-mail omgaat, maakt dat we er alle vertrouwen in hebben dat het nu wel gaat lukken." aldus Martijn de Weerd, directeur van Mediaplaza.

Covide directeur Willem Massier is blij met Mediaplaza als nieuwe klant. Eerder dit jaar koos het Poortwachtercentrum Covide als haar partner voor telefonie, websitesysteem en relatiebeheer. De stap van MediaPlaza is voor Covide het signaal, dat ook grotere en bekende organisaties kiezen voor een 100% Nederlands SaaS product boven de traditionele spelers. Opvallend is dat het in beide gevallen gaat om organisaties, die zelf ook een belangrijke rol spelen op het gebied van innovatie en relaties onderhouden met een ministerie.

"Er is duidelijk een omslag waarneembaar. De Google-manier van werken via het internet wordt in Covide al jaren toegepast." vertelt Massier. "Toen we in 2003 genomineerd waren voor de Nationale ICT Company Award, bleken we de tijd te ver vooruit. Het heeft ons echter wel de gelegenheid gegeven om samen met enkele voor ons belangrijke klanten intensief te werken aan een systeem, dat nu ook superstabiel is. Daarnaast konden klantwensen als geïntegreerde email, geïntegreerde telefonie, geïntegreerde Google technieken en geïntegreerd websitebeheer worden ontwikkeld."

Over Stichting Media Plaza
In 1997 is Stichting Media Plaza opgericht door de overheid en gezamenlijke aanbieders om innovatie in Nederland te stimuleren.
Mediaplaza is permanent gevestigd in de Jaarbeurs in Utrecht en organiseert diverse innovatieve, interactieve en inspirerende seminars, congressen, workshops, masterclasses en ronde tafel bijeenkomsten.
In september zal de uitbreiding van het nieuwe Mediaplaza geopend worden. Daardoor is er twee keer zoveel ruimte beschikbaar als voorheen.

Media Plaza - Jaarbeurs Utrecht

Tel: (030) 291 41 11
Fax: (030) 291 41 44
e-mail: seminar@mediaplaza.nl
Internet: www.mediaplaza.nl

Over Covide
Volledig geïntegreerd communicatie en met elkaar samenwerkend via
Groupware - CRM - VoIP telefooncentrale - CMS met geïntegreerde zoekmachinemarketing
Covide is altijd en overal via het internet beschikbaar
Covide claimt 30% meer productiviteit tegen aanzienlijk lagere bedrijfskosten door de handig samenwerkende programma's en processen

Covide's oplossingen werken cross platform (Windows, Apple, Linux).
Covide is in het Engels en Nederlands beschikbaar en helemaal Open Source!

Contactpersoon: Willem Massier
E. willem.massier@covide.nl
I. www.covide.nl

Covide
T. 0342-490364
E. wmassier@covide.nl
I. www.covide.nl