Webgains opent kantoren in de Verenigde Staten


London, 20080826 -- Webgains, een divisie van ad pepper Media NV International en één van de snelst groeiende affiliatemarketingnetwerken ter wereld, kondigt vandaag de opening van kantoren in de Verenigde Staten aan.

Het VS-platform zal zes affiliateprogramma's lanceren, waaronder Yes Asia (www.yesasia.com), YesStyle (www.yesstyle.com) en Newspapers Remembered (www.newspapersremembered.com ). Webgains USA, gevestigd in New York, zal worden geleid door Ryan Gilbert, die de laatste 4 jaar de leiding had over het befaamde Britse accountmanagementteam. Emily Do zal de verkoopafdeling gaan leiden en Sachin Thanki technische ondersteuning en accountmanagement. Webgains USA heeft zich gepresenteerd op de Boston Affiliate Summit East 2008 (www.affiliatesummit.com) op 10 augustus.

Volgens US Online Affiliate Marketing Forecast, 2007-2012, gepubliceerd door JupiterResearch, zullen online marketeers in de VS in 2008 $2,1 miljard besteden aan affiliatemarketing en dat bedrag zal in de VS in 2012 zijn opgelopen tot $3,3 miljard jaarlijks.

In een commentaar op de opening zei directeur Robert Glasgow van het kantoor van Webgains in de Verenigde Staten: "Het wereldwijde affiliatemarketinglandschap ondergaat momenteel enorme veranderingen, zoals de hernieuwde lancering van het affiliatenetwerk door Google. De industrie bevindt zich in de juiste positie om ten volle te profiteren van de huidige economische neergang, waardoor meer adverteerders verleid zullen worden te profiteren van deze risicoloze vorm van marketing. Openen in de grootste affiliatemarkt van de wereld is een logische ontwikkeling in onze goed geplande expansie en bekroont onze inspanningen om onze gewaardeerde adverteerders en loyale affiliates één enkel international platform te bieden. Onze winnende formule die fantastische ondersteuning combineert met innovatieve en pragmatische technologie zal ons in staat stellen gestaag te groeien op deze concurrerende markt."

Ryan Gilbert, directeur van Webgains US, gaf de volgende reactie: "Het aantal in Groot-Brittannië en Europa gevestigde digitale bedrijven dat kantoren opent in de Verenigde Staten neemt om verschillende redenen toe. Er is een groeiende vraag van adverteerders naar internationale campagnes, Amerikaanse merken hebben behoefte aan betrouwbare en de landstaal sprekende affiliates, hier en in Europa, en de grootte en de taalaffiniteit van de Amerikaanse markt maken deze zeer aantrekkelijk voor adverteerders. Vrij recent nog lanceerden bijvoorbeeld Eurostar & British Airways hun affiliateprogramma's in de Verenigde Staten."

Webgains, dat in 2004 werd gelanceerd en in 2006 werd gekocht door ad pepper Media NV International, heeft nu een indrukwekkend aantal cliënten in heel Groot-Brittannië en Europa, waaronder Vanity Fair, Quelle.de, Vistaprint, Yves Rocher, Viking Direct, Tesco Mobiles, Sainsbury's, Powerplaydirect en Cadbury's. Het netwerk beschikt international over 17.000 affiliates. De laatste twee jaar opende het bedrijf kantoren in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Denemarken, Zweden en Spanje, waardoor Webgains het snelst groeiende affiliatenetwerk ter wereld is. De meest recente ontwikkelingen waren de lancering van de Voucher Management Tool in februari 2008 en Page Peel in juni 2008.

-Einde -

Wat is Webgains?

Webgains werd in 2004 opgericht, is een van de toonaangevende Europese affiliatemarketingnetwerken en biedt een zeer effectieve combinatie van gebruikersvriendelijke technologie en klantaccountmanagement van wereldklasse. Met volledig gedecentraliseerde platforms in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Denemarken, Zweden, Spanje, Ierland en nu de Verenigde Staten, is Webgains het snelst groeiende affiliatenetwerk dat transnationale transacties mogelijk maakt die gunstig zijn voor zowel affiliates als klanten. Webgains is onderdeel van ad pepper Media N.V., de wereldwijde on line marketing specialist.





Ingezonden persbericht