Jonge student begint eigen onderbroekenlijn


APELDOORN, 20080826 -- Een 19 jarige student uit apeldoorn heeft sinds kort zijn eigen onderbroekenlijn. Het idee om een eigen merklijn te starten is mede gekomen dankzij een leraar op school. Deze was in de veronderstelling dat het niet zou lukken binnen een jaar een succesvol merk te creëren. Volgens Frank was dat wel mogelijk en wou het tegendeel bewijzen. De partij is nu klaar voor verkoop.

Tijdens een uurtje management en organisatie zat Frank met wat medeleerlingen te ouwehoeren. Op een gegeven moment ging het over kledingmerken en het dragen ervan. En dan voornamelijk over boxershorts. Er zijn een paar toonaangevende merken als we het hebben over boxershorts. En sinds een aantal jaren worden die merknamen ook steeds beter zichtbaar. Ga maar eens kijken in het zwembad bijvoorbeeld. Hoevaak zie jij een boxer boven de zwembroek uitsteken?

De prijs van een bekend setje boxershorts ligt al gauw op 35 euro. Dat is voor veel mensen veel geld. Het gevolg hiervan is dat er erg veel neppers te koop zijn. Neem maar eens een kijkje op marktplaats. Daar variëren de prijzen voor een setje tussen de 6 en 20 euro. Frank kwam op het idee een eigen merklijn te starten met nagenoeg de zelfde kwaliteit als de bekende dure merken. Maar dan in dezelfde prijscategorie als de neppers. De leraar ving dit op maar zag er niet veel in. Zodoende is de volgende weddenschap ontstaan: Het lukt Frank niet om binnen 1 jaar 2000 boxershorts van een zelfbedacht merk te verkopen.

Al vrij snel had Frank een geschikte merknaam bedacht namelijk Floque. Vervolgens heeft hij een fabriek gezocht in China die al na een paar weken een paar proefmodellen heeft opgestuurd. Over de kwaliteit van deze proefmodellen was Frank erg te spreken en ook niet veel later is een grotere partij besteld. En die partij is nu klaar voor verkoop.
Kijk op floque.nl voor meer informatie en verkooppunten.





Ingezonden persbericht