Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Sanoma Uitgevers verkoopt Tableau aan Pelican Magazines Hearst

Hoofddorp, 28 augustus - Sanoma Uitgevers verkoopt haar titel Tableau per 1 oktober a.s. aan uitgeverij Pelican Magazines Hearst, uitgever van Carros, Nautique, En France, Golf Estate en The Big Black Book. De verkoop betreft alle activiteiten van de titel Tableau. Tableau is een tijdschrift met een specialistisch karakter in het kunstsegment.

CEO Dick Molman: 'De verkoop past binnen onze strategie om - door focus aan te brengen - onze printactiviteiten verder te versterken. Daarbij is er onvoldoende sprake van synergie met onze andere titels in onder meer de advertentiemarkt. Ik ben ervan overtuigd dat het specialistische karakter/ niche publishing van de titel Tableau beter tot zijn recht komt bij Pelican Magazines Hearst.'

Het doel van de verkoop was om een beter huis te vinden voor het blad Tableau, waardoor meerwaarde kan worden gecreëerd voor het blad en de betrokken medewerkers. Frank Kloppert uitgever van Pelican Magazines Hearst heeft een aantal jaren zelf het blad Tableau uitgegeven en was zeer geïnteresseerd in deze titel.

Pelican Magazines Hearst richt zich met hoogwaardige, special-interest tijdschriften op het bovenste segment van de markt. Uitgever Frank Kloppert: 'Tableau is een prachtige versterking van ons portfolio en staat binnen dit segment al jarenlang op eenzame hoogte. Het richt zich op dezelfde lezersgroep als onze andere titels en biedt onze adverteerders een extra kwalitatief contactmoment. We kunnen stellen dat Tableau op alle terreinen synergie biedt met onze andere titels'.

Abonnees worden geïnformeerd over deze wijziging. Het laatste nummer dat nog door Sanoma Uitgevers gemaakt wordt, verschijnt op 15 september. De eerste uitgave van Pelican Magazines Hearst verschijnt op 31 oktober.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (