Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 27 augustus 2008

Jan krijgt zijn eigen Smitkrant

Jan Smit viert deze week dubbel feest. Niet alleen brengt hij zijn nieuwe album 'Stilte In De Storm' uit: de zanger is ook nog eens gasthoofdredacteur van Hitkrant, het enige weekblad voor meiden over idolen. De aankomende editie is daarom voor één keer omgedoopt tot Smitkrant.

In zijn eigen, héél speciale Hitkrant doet hoofdredacteur Jan een flink boekje open over zijn leven. Zo neemt hij de Hitkrant-lezeres mee door zijn eigen dorp Volendam, en doet daarbij behalve oude scholen en zijn vaste hang-outs, ook zijn nieuwe huis aan.

Jan vertelt natuurlijk alles over zijn nieuwe album, over SOS-Kinderdorpen (waar hij ambassadeur van is) en interviewt eigenhandig zijn nieuwe overbuurman... Simon Keizer, van het duo Nick & Simon! Verder in de Smitkrant onder meer een uitgebreid interview met Yolanthe Cabau van Kasbergen en artikelen over Jan's favoriete artiesten en televisieseries.

Jan is zelf blij met het resultaat. 'Wie had dat ooit gedacht? Mijn eigen Hitkrant! Het ziet er te gek uit.'

De Smitkrant ligt deze donderdag, 28 augustus, in de winkel. Op die datum verschijnt zijn cd Stilte In De Storm.

Over Hitkrant:
Hitkrant is hét weekblad voor meiden van 12-16 jaar. Het tijdschrift focust zich op idolen, film, muziek, tv, mode, shoppen, school, vriendinnen... alles waar jonge meiden in zijn geïnteresseerd. Hitkrant verschijnt wekelijks in een oplage van 45.984 exemplaren. Hitkrant is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland:
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep NV) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Voor meer informatie over Hitkrant en in het bijzonder de Smitkrant, kunt u contact opnemen met: Karen Kroonstuiver, hoofdredacteur (020-854343/k.kroonstuiver@ttg.nl) of Tanja Spaander, redacteur (020-5852903/tanja@hitkrant.nl)