Ingezonden persbericht


Enthousiaste Zwedenfans verrijken officiële reiswebsite Zweden

Vanaf deze week heeft VisitSweden haar deuren geopend voor reisverhalen op de officiële website over Zweden als vakantiebestemming. Tips van toeristen en inwoners verrijken de informatie over Zweden van VisitSweden en de Zweedse toeristenindustrie op de website. Geen enkel ander nationaal verkeersbureau in de wereld heeft tot nu toe teksten en fotoŽs van privépersonen getoond op zoŽn opvallende wijze.

De nieuwe website is uniek doordat de eigen belevenissen van Zwedenbezoekers willekeurig worden getoond vanuit de online community van VisitSweden CommunityOfSweden.com, die sinds de herfst vorig jaar bijna 4000 Zwedenfans heeft verzameld en in totaal 200.000 bezoekers heeft betrokken. Zweden is één van de eerste landen in de wereld die een reiscommunity aanbiedt over een heel land. De reisverhalen completeren daarmee het beeld van een modern en exotisch Zweden dat VisitSweden wil overbrengen op de officiële website www.visitsweden.com.

"Het is niet langer toereikend alleen het officiële beeld van Zweden op de site over te brengen, maar men moet de gebruikers ook ruimte geven hun eigen Zwedenverhalen te verspreiden", zegt Thomas Brühl, directeur van VisitSweden. "We stellen delen van onze officiële reissite open voor een geheel open forum, en dat hebben niet veel landen durven doen. We willen reisliefhebbers en nieuwsgierige mensen die niet eerder aan Zweden als vakantiebestemming hebben gedacht inspireren."

Meerdere verbeteringen op de website zijn een gevolg van een globaal gebruikersonderzoek dat VisitSweden heeft uitgevoerd. De nieuwe site bevat veel meer en grotere fotoŽs dan eerder, en biedt de mogelijkheid spannende belevenissen in Zweden eenvoudig te vinden op Googles interactieve kaart. Met grote precisie worden zo de mooie plekjes in het hele land weergegeven. Het is ook mogelijk direct via de site een reis te boeken. VisitSweden inspireert daardoor de bezoekers van de site op een manier die zij zelf hoog op hun wensenlijstje hadden staan.

Steeds vaker nemen reizigers een besluit over de volgende vakantiebestemming op basis van andermans aanbevelingen. Onder andere via communities, fora en blogs, die tot de zogenaamde sociale netwerken gerekend worden, zoeken steeds meer mensen ook inspiratie en informatie over reizen bij anderen dan alleen commerciële organisaties.

"Sociale media bieden betrouwbaarheid en zijn een vanzelfsprekend onderdeel van de moderne communicatie, niet in het minst in de reisbranche. Het is spannend en waardevol dat Zweden het aandurft om zijn nek uit te steken in deze ontwikkeling", zegt webadviseur en internetstrateeg Fredrik Wackå.

De nieuwe site is te vinden op www.visitsweden.com. Om de Nederlandse versie te bekijken kiest u in het veld Language voor Nederlands. De site staat live sinds dinsdag 26 augustus, 09.00 uur.

Persinformatie:

Voor meer informatie over Zweden als reisbestemming en VisitSweden | Internet www.visitsweden.com, Telefoon 0294 43 25 80 (lokaal tarief), Post VisitSweden, Stortorget 3, SE-831 30 Östersund, Zweden

Specifieke informatie voor de pers vindt u op onze website onder

http://professionals.visitsweden.com/Default____34697.aspx

BEELDMATERIAAL van Zweden kunt u kosteloos downloaden via http://www.imagebank.sweden.se. Hier kunt u zich ook registreren. U ontvangt dan een persoonlijke toegangscode waarmee u vervolgens op ieder gewenst moment fotoŽs kunt downloaden.

Bij publicatie of overname van onze teksten verzoeken wij u vriendelijk ons een exemplaar toe te sturen en onze webside www.visitsweden.com te vermelden.

Voor meer informatie | neem contact op met Irma Woud, Communicatiemanager, VisitSweden, tel 0031 (0)294 - 41 66 50, keuze 4.

E-mail: office.nl@visitsweden.com

Voor algemene persinformatie over Zweden als vakantiebestemming| neem contact op met Nanouk Sabel, Pr Manager VisitSweden, tel 0031 (0)294 - 41 66 50, mobiel 0031 (0)6 -12 663 647,

E-mail: press.nl@visitsweden.com


---- --