Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Verkiezing âBeste Markt van Nederland 2009â van start Datum: 03/09/2008

Extra prijs: Promotiebudget van 10.000 euro

De jaarlijkse verkiezing âBeste Markt van Nederlandâ is weer gestart. Deelname aan de verkiezing is voor warenmarkten zeer interessant. Een nominatie levert veel gratis publiciteit op. De winnaar, die voorjaar 2009 bekend wordt gemaakt, mag zich een jaar lang âBeste Markt van Nederlandâ noemen. Bovendien krijgt de winnende markt als extra prijs van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) een promotiebudget ter waarde van 10.000 euro. Alle deelnemers krijgen bovendien gratis professioneel advies met verbeterpunten voor hun markt.

De winnaar van deze verkiezing wordt in het voorjaar bekend gemaakt en krijgt dan de titel âBeste Markt van Nederland 2009â. De jaaraanduiding schuift daarmee eenmalig een jaar op. Voordeel is dat de winnende markt een heel jaar gebruik kan maken van de titel.

Alle markten die de vragenlijst voor de verkiezing insturen, ontvangen gratis een schriftelijk advies met verbeterpunten van het HBD. Dit advies wordt gebaseerd op de HBD-publicatie âMarkt op maatâ, het kwaliteitshandboek voor de warenmarkt.

Elke warenmarkt, groot of klein, kan meedoen aan de verkiezing door het invullen van een vragenlijst. Deze is te downloaden op www.hbd.nl/bestemarkt. Deelname is gratis, de inschrijving sluit eind oktober.

Het HBD heeft de organisatie van de verkiezing âBeste Markt van Nederlandâ overgenomen van de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH). Het doel van de verkiezing is onveranderd: een verdere professionalisering van de warenmarkt, het imago van de markt bij het publiek versterken en het belang van de markt nog een extra onder de aandacht brengen van beleidsmakers.