Inhoud kerstpakket van invloed op populariteit werkgever

03/09/2008 14:59

Weekendesk BV

Voor veel bedrijven is de zoektocht naar het juiste kerstpakket voor dit jaar weer begonnen. Werkend Nederland hecht hier dan ook veel waarde aan. Sterker nog, de verwachtingen zijn hoog gespannen. Zo blijkt uit een onderzoek onder 1.200 respondenten uitgevoerd door Metrixlab in opdracht van Bongo, de belevenisbon.

Ruim een derde van de ondervraagden vindt het niet meer dan logisch een kerstpakket te 'mogen' ontvangen. De inhoud is zeker niet onbelangrijk. Komt de baas met een kerstpakket die niet in smaak valt? Dan wordt dit niet in dank afgenomen. Als deze namelijk niet bevalt, daalt bij 16% van de ondervraagden de waardering voor de werkgever.

Gelukkig doen de meeste werkgevers het goed en is 82% tevreden over het kerstpakket dat zij vorig jaar hebben ontvangen. Meer dan de helft vindt dat de waarde van het kerstpakket boven de 50 euro moet liggen. Voor een werkgever is 70 euro fiscaal aftrekbaar en 77% van de ondervraagden vindt dit bedrag precies goed.

Het traditionele kerstpakket lijkt steeds meer terrein te verliezen en ruim 60% vindt het dan ook een goede ontwikkeling dat de werknemer steeds meer zelf mag kiezen uit verschillende mogelijkheden. Zolang het toch wel een verrassing blijft: 75% wil graag verrast worden.

Kerst blijft een familiefeest en de grote rol hiervan blijkt ook uit het onderzoek. Bijna de helft van de ondervraagden wil zijn pakket delen met het gezin. Het kerstpakket doneren aan een goed doel is weer een ander uiterste, slechts 7% is bereid zijn kerstpakket af te staan aan een goed doel.

Wat is Bongo de belevenisbon?

Een Bongo is een belevenisbon in een doosje, waarmee je iemand een unieke ervaring cadeau doet. Elke Bongo heeft een eigen thema. High Tea, Wellnessweekend, City & Shopping en Gastronomie zijn slechts enkele voorbeelden uit het volledige assortiment van inmiddels 44 Bongo's.

Over Bongo

Bongo is de grootste aanbieder van belevenisbonnen in Europa. In 2007 haalde Bongo een omzet van ongeveer 50 miljoen euro in de Benelux, hoofdzakelijk door de verkoop van meer dan een half miljoen Bongo's. Het bedrijf werd in 2007 overgenomen door de Franse groep Smart & Co, actief in twaalf landen en goed voor een omzet van 146 miljoen euro. Smart & Co telt momenteel meer dan driehonderd medewerkers.





http://www.bongo.nl/bongo/nl/