Auto-Insite verwerkt 15.000ste foto


AMSTERDAM, 20080912 -- Sinds augustus vorig jaar heeft Auto-Insite al meer dan 15.000 foto's van occasions en nieuwe auto's aangepast voor autobedrijven. Deze foto's worden gebruikt voor advertenties op de diverse occasionportals, eigen websites en mailingen. Door een auto te adverteren met een digitale Achtergrond van Auto-Insite wordt het rendement van (internet-) advertenties verhoogt.

Auto-Insite stapte in de markt van beeldbewerking met de visie dat een foto van een auto onvoldoende is om je als professioneel autobedrijf te presenteren op de diverse occasionportals. Het basis principe van een adverteren is dat de aanbieder herkenbaar moet zijn en door herhaling een blijvende indruk achterlaat bij de consument.

Volgens directeur Joep Hazeu van Auto-Insite delen vele autobedrijven deze visie maar hebben vaak de mogelijkheden niet om een auto herkenbaar te fotograferen. Auto-Insite begon in augustus 2007 met het aanpassen van occasionfoto's voor autobedrijven die actief adverteren op de diverse occasionsites. Door de achtergrond van de foto's aan te passen aan de stijl van het autobedrijf zijn de auto's direct herkenbaar voor de oriënterende consument. Daarnaast gebruiken veel bedrijven de achtergronden om hun occasionlabel duidelijk te communiceren en zich hiermee te onderscheiden van de particuliere aanbieder.

"Dat we in iets meer dan een jaar zoveel foto's hebben verwerkt is boven verwachting" zegt Joep Hazeu, "maar het is wel een logische gevolg van de huidige marktsituatie. Door het toenemende aanbod van particuliere auto's op het internet wordt het voor autobedrijven steeds belangrijker om zich professioneel te onderscheiden. "


Meerdere vestigingen en promotie van speciale evenementen

Door gebruik te maken van herkenbare en uniforme achtergronden zijn bedrijven met meerdere vestigingen tóch duidelijk herkenbaar op de diverse occasionportals als één bedrijf. Daarnaast ziet Auto-Insite de opkomst van actiematig gebruik van de achtergronden. Occasionshows, financieringsaanbiedingen en auto's van de week worden steeds vaker dmv van de achtergronden onder de aandacht gebracht.





Ingezonden persbericht