Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Hoezo Glazen Plafond?
Viva lanceert 400 topvrouwen

Hoofddorp, 11 september - Vrijdag 19 september is Nederland een indrukwekkende lijst rijker: de Viva 400. Het vrouwenweekblad verzamelde 400 succesvolle, stoere, rijke en ondernemende vrouwen. Hoezo Glazen Plafond? Nederland kent talloze topvrouwen!

Elke vrouw in de Viva 400 heeft een onvergelijkbare prestatie geleverd. Ze is bijvoorbeeld de jongste hoogleraar, de beste in haar vakgebied of heeft een prestigieuze prijs gewonnen. Viva plukte de 400 vrouwen onder andere uit de artiestenwereld, welzijnswerk, de politiek en de zakenwereld. En dan krijg je een wilde mix van DJ's, CEO's, BN-ers, advocaten, bankiers, sporters, fotografen, ondernemers, chef-koks, correspondenten en zangeressen!

Weg met dat gezeur
Hoofdredacteur Corinne van Duin: "Zodra het onderwerp vrouwen & carrière aan bod komt is het in Nederland meteen tobben geblazen. Taskforce Vrouwen aan de top, Glazen Plafonds, poldermoeders, dure kinderopvang - allemaal enge termen voor zeurderige werkverhalen. Dat de werkelijkheid er veel rooskleuriger uitziet, bewijst de lijst van Viva 400 met louter succesvolle jonge vrouwen. Zij zijn helemaal niet bezig met het springen van Glazen Kliffen en zitten ook niet te dubben over het percentage seksegenoten dat deelneemt aan het arbeidsproces. Deze vrouwen gáán er gewoon voor. Ze zijn gedreven en doen waar ze goed in zijn én lol in hebben. En zo bereiken ze stuk voor stuk de top."

Zoveel leuke vrouwen
Het eigentijdse vrouwenplatform Women Inc. is nauw betrokken bij de Viva 400. Eén van de doelen van deze organisatie is ervoor te zorgen dat er meer vrouwen in beeld komen. Women Inc. heeft, knipogend naar de Old Boys, een NEW GIRLS NETWORK in het leven geroepen: een creatieve denktank die een grotere diversiteit aan vrouwen 'in the picture' wil laten komen. Managing director Jannet Vaessen: "In alle talkshows op televisie zie je alleen maar witte, Wouter Bos-achtige veertigplussers, terwijl er zoveel leuke vrouwen zijn!"

Over Viva
Viva is een weekblad voor jonge vrouwen dat naast ontspanning ook eigentijdse berichtgeving biedt op gebied van relaties, seks, werk, lifestyle en gezondheid. Viva kenmerkt zich door een opgewekte, serieuze, openhartige en onafhankelijke aanpak van zeer uiteenlopende onderwerpen die altijd vanuit een persoonlijke invalshoek worden benaderd. Viva is een kwaliteits- en mentaliteitsweekblad met een hoge actualiteit. Meer info? Kijk op www.viva.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Noot voor de redactie (