Ingezonden persbericht



- PERSUITNODIGING -

Artiesten Tina-dag zetten zich in voor KiKa!

Hoofddorp, 15 september 2008 - Op zondag 21 september organiseert Tina de 17de Tina-dag op Attractiepark Duinrell in Wassenaar. Een evenement waar alle enthousiaste Tina-meiden elk jaar naar uit kijken. Vooral ook Tina-fan Lilian Huisman. Zij heeft namelijk alle artiesten bereid gevonden om voor de KiKa kalender op de foto te gaan op de Tina-dag.

KiKalender
Lilian Huisman is vrijwilligster bij stichting KiKa (kinderen kankervrij). Ze is lid geworden van KiKa, omdat een klasgenootje van haar in 2005 overleed aan leukemie. Nu probeert zij elk jaar zoveel mogelijk geld op te halen, omdat KiKa's streven is om alle kinderen in 2025 kankervrij te krijgen. KiKa heeft een mascotte, de KiKabeer. Lilian wil zoveel mogelijk bekende Nederlanders op de foto zetten met deze beer. Zo kunnen alle inwoners van Nederland straks zien dat heel bekend Nederland ook achter de stichting staat. Met twaalf van deze foto's wordt er een speciale kalender gemaakt, de 'KiKalender'.

Lilian Huisman is jaren lid geweest van Tina, heeft meerdere malen de Tina-dag bezocht en is zelfs op Tina kamp geweest. Zij vindt dat op deze kalender de artiesten van de Tina-dag natuurlijk niet mogen ontbreken. Volmondig zeggen ze 'ja!' op de vraag of ze zich willen inzetten voor Kika. Zo zullen Nick & Simon, Roxeanne Hazes, Monique Smit, Ch!pz en IDSF zich allen laten fotograferen met de KiKabeer om 10:00 's ochtends op de Tina-dag!

De Tina-dag: optredens, signeersessies, shoppen en & stylen Er zijn niet alleen optredens en meet & greets met de artiesten, in de Bruna Boekentent zijn diverse activiteiten van uitgeverijen, met o.a. signeersessies van bekende auteurs zoals Marion van de Coolwijk, Niki Smit, Mirjam Mous, Victoria Farkas en Tiny Fisscher. Daarnaast zijn er tal van activiteiten van o.a. Libresse, Herôme, Cartoon Network, Carry Slee en Francine Oomen. Meiden kunnen ook shoppen in Tina's Plaza of hun haar laten stylen in de Happy Hair Hoek.

Kom ook!
U bent van harte welkom op de Tina-dag. De Tina dag start om 10:00 uur en duurt tot 17:00 uur. Aanwezig zijn bij de fotoshoot van de artiesten met de KiKa-beer? De foto wordt genomen om stipt 10:00 uur. In verband met speciale toegangskaarten dient u zich vooraf aan te melden bij Lieke Visser, Marketing Tina, l.visser@sanoma-uitgevers.nl, telefoon 023 - 556 47 55 of 06-47162683. Voor andere verzoeken kunt u ook bij haar terecht.

Meer weten?
Kijk op www.tinadag.nl voor meer informatie over de Tina-dag.

Over Tina
De eerste Tina verscheen op 10 juni 1967 en viert dit jaar dus haar 41e verjaardag! Tina is uitgegroeid tot een sterk merk. Herkenbaar, avontuurlijk en vrolijk. Elke week staat Tina vol met spannende strips, leesverhalen van bekende Nederlandse auteurs en melige kwissen! Maar natuurlijk ook onderwerpen als mode, beauty en de allerlaatste nieuwtjes over favoriete pop- en tv-sterren worden in Tina behandeld.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht