Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

17de Tina-dag trekt 10.000 meiden!

Hoofddorp, 21 september 2008 - Vandaag om 10.00 uur opende Attractiepark Duinrell te Wassenaar voor de 17e Tina-dag haar poorten. De 10.000 enthousiaste meiden beleefden een dag om nooit meer te vergeten! In de afgelopen jaren ontwikkelde de Tina-dag zich, met de vele activiteiten verspreid over het gehele attractiepark, tot het grootste meidenevenement van Nederland.

Dit jaar waren er zeer veel activiteiten voor de jonge bezoekers, mede georganiseerd door de vele sponsoren. Bij Cartoon Network kon je swingen in de silent disco, bij de Libresse tent werd er een verdraaid lastig spel gespeeld en bij Herôme kregen de meiden een professionele manicure.

Populair onderdeel van de Tina-dag is de Show & Swing met spetterende optredens dit keer van Nick & Simon, Roxeanne Hazes, Monique Smit, IDSF en Ch!pz. Een Meet & Greet met de celebs behoorde tot de mogelijkheden.

Vast onderdeel van de Tina-dag is de Bruna Boekentent. Voor veel uitgeverijen is de doelgroep van het evenement een schot in de roos. Boeken kunnen ter plekke gekocht en gesigneerd worden door favoriete auteurs zoals Niki Smit, Mirjam Mous, Marion van de Coolwijk en vele anderen.

Tina's Plaza, het shoppingparadijs voor de allerleukste cadeautjes en gadgets, was ook dit jaar een grote trekker. Make-up, tassen, beautyproducten, sieraden, kleding... Het ging met grote aantallen over de toonbanken! In de Happy Hair Hoek wonnen vele meiden een haarmetamorfose, uitgevoerd door 20 kapsters.

Dit jaar werd ook de Tina-girl 2009 verkiezing gehouden. Dit betekent voor de meiden een jaar lang het gezicht van Tina zijn. Ze schreven zich massaal in, met als finale de uitreiking, gepresenteerd door Odette Simons. De winnares werd flink in het zonnetje gezet met een heuse sjerp en vele cadeaus, een zeer geslaagd onderdeel!

En natuurlijk konden de meiden genieten van alle attracties op het park Duinrell zelf, inclusief het avontuurlijke Tikibad! De 17de Tina-dag heeft zich wederom bewezen als een succesvolle meidendag!

Over Tina
De eerste Tina verscheen op 10 juni 1967 en viert dit jaar dus haar 41e verjaardag! Tina is uitgegroeid tot een sterk merk. Herkenbaar, avontuurlijk en vrolijk. Elke week staat Tina vol met spannende strips, quizzen en testjes. En ook onderwerpen als mode, beauty en de allerlaatste nieuwtjes over favoriete pop- en tv-sterren worden in Tina behandeld.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (