Zwitserleven wint B2B klantgerichtheidsprijs 2008

29/09/2008 10:11

Zwitserleven

PERSBERICHT

Zwitserleven wint B2B klantgerichtheidsprijs 2008!

Op vrijdag 19 september is de B2B Klantgerichtheidsprijs 2008 uitgereikt in Willemstad. Zwitserleven, de dienstverlener uit Amstelveen is de terechte winnaar van deze prijs geworden!

De klant betaalt het salaris van alle medewerkers in het bedrijfsleven bedrijf. De klant bepaalt of de zaak bedrijf loopt of niet loopt. De klant is het waar iedere medewerker in het bedrijf zich voor uitslooft. Toch staat de klantgerichtheid in veel organisaties momenteel onder druk. Vanwege onderbezetting (tijdens de vakantie) wordt niet iedere mail nauwkeurig gelezen en beantwoord. Tijdens het telefonische spitsuur krijgt niet iedere beller de aandacht die hij/zij nodig heeft en verdient! Tijdens de klantcontacten wordt de rode loper niet iedere keer uitgerold en afspraken worden zo nu en dan vergeten. Om de klantgerichtheid weer centraal te zetten is de B2B Klantgerichtheidsprijs 2008 uitgereikt!

DOOR Training & Coaching is de initiatiefnemer. In 1988 reikte DOOR voor het eerst de Klantgerichtheidsprijs uit. In 2008 is er gekozen voor een branchegerichte aanpak. Elke branchewinnaar maakt kans op de alles overkoepelende Klantgerichtheidsprijs 2008. De B2B Klantgerichtheidsprijs 2008 heeft plaats gehad onder de leden van de Baseballe Businessclub Neptunus uit Rotterdam, de NeVoBo Businessclub uit Nieuwegein en de DOOR Martinus Businessclub uit Amstelveen.

De meting heeft anoniem en onaangekondigd plaats. Alle deelnemers zijn gemeten aan de telefoon, via de e-mail en met het 'e-assessment klantgerichtheid'.

Zwitserleven is de winnaar geworden van de B2B Klantgerichtheidsprijs 2008. Een echte topprestatie in een competitie waaraan alle DOOR Businessclubleden hebben meegedaan.

Aan de telefoon blinkt Zwitserleven uit in snelheid, enthousiasme en nemen zij initiatief. De rode loper wordt als het ware door de telefoon uitgerolt. Via de mail zijn ze er zeer vlug bij, wordt de juiste aanhef gebruikt en krijgt u een volledig en warm antwoord op uw vraag. Tijdens het e-assessment blijkt dat de klanten zeer te spreken zijn over Zwitserleven (gemiddeld een 8.5!!!) Positieve uitschieters in deze zijn de ontvangst van de klanten (9,28) en de manier waarop de gesprekken plaats hebben (8.9).

De overige finalisten van de B2B klantgerichtheidsprijs 2008 waren: Hoogenboom Autolease uit Rotterdam, ING Bank uit Amstelveen, QUBE ICT Solutions uit Hoofdorp en Steengoed Hypotheken uit Wormerveer.