PCM Uitgevers


29/09/2008
DAG stopt met papieren krant

PCM Uitgevers en KPN hebben, in overleg met de directie van DAG Media, besloten om te stoppen met de papieren krant DAG. DAG zal zich verder concentreren op haar digitale kanalen; online, mobiel en narrowcasting. PCM zet de online activiteiten van DAG alleen voort.

KPN en PCM blijven wel samenwerken voor de levering van content o.a. voor kpnvandaag.nl.

Het multimediale nieuwsmerk DAG is in mei 2007 gelanceerd. DAG wist zich met de krant - zeker na de restyling in februari van dit jaar - als een sterk door beeld gedreven nieuwsmedium en door de unieke distributie via Albert Heijn, goed te onderscheiden. Maar DAG heeft veel last van het feit dat in het openbaar vervoer - een voor gratis kranten belangrijke afzetkanaal - inmiddels sprake is van een verdringingsmarkt, waarin het aanbod van kranten groter is dan de vraag. DAG is er niet in geslaagd om in de felle concurrentiestrijd met de andere gratis kranten, voldoende adverteerders aan zich te binden. Door deze moeilijke omstandigheden in de markt voor gratis kranten en met onzekere economische vooruitzichten zien PCM en KPN onvoldoende perspectief om de krant van DAG binnen afzienbare tijd winstgevend te maken. Er is dan ook voor gekozen om met de papieren krant te stoppen. PCM gaat alleen verder met de digitale nieuwsvoorziening. Het door KPN extern betrekken van (nieuws)content past in de eind 2007 aangekondigde mediastrategie van KPN.

De laatste papieren editie van DAG zal verschijnen op woensdag 1 oktober.

Bron: Raad van Bestuur