Ingezonden persbericht


Persbericht

European Navigation Event 7/8 oktober 2008

Op 7/8 oktober vindt de vierde editie van het European Navigation Event plaats Deze vierde editie, georganiseerd door Jakajima, bestaat uit een tweedaags seminar, tweedaagse beurs en eendaags rally, en vindt plaats op de High Tech Campus in Eindhoven.

Nuenen (NL), 6 augustus 2008

De afgelopen drie edities van het navigatie Event hebben bewezen dat de PND markt zich ontwikkeld van navigatie van a naar b, naar de locatie en informatie voor de gebruiker. Nu de mobiele telefoon met GPS en de PND met GSM hun intrede hebben gedaan, wordt de locatie van gebruiker een nieuwe informatiebron. Tijdens dit tweedaagse event zal daar tijdens het seminar uitgebreid over gesproken worden. De beurs ondersteunt dit met stands, en tijdens de rally zult u het zelf meemaken.

Seminar programma dag 1, 7 oktober en dag 2, 8 oktober

Elke dag wordt geopend met twee keynote speakers. Deze worden later bekend gemaakt. Verdeeld over de twee dagen zijn er negen thema's, op www.navigatieevent.com kunt u het actuele overzicht bekijken.

Thema The fight for shelf space, mobile phones versus PND's Tijdens dit thema zullen spelers uit het kanaal (vendor, distributeur en retailer) hun visie geven wie de belangrijkste rol in het schap gaat spelen, de mobiele telefoon of de PND.

Thema Location technologies
Je kunt niet alleen met GPS de locatie bepalen, maar ook met Wi-Fi hotspots en GSM palen. Dat biedt voor de gebruiker veel nieuwe mogelijkheden. Deze nieuwe mogelijkheden komen uitgebreid in beeld.

Thema Retail trends for navigation products/services Hoe verkoop je navigatie/locatie producten het beste in de winkel of online. Wat betekent dat voor de retailer?

Thema Google and Microsoft; the new navigation players Het afgelopen jaar hebben Google en Microsoft zich steeds meer geprofileerd in de navigatie markt; eerst voor de PC, maar nu ook voor de mobiel. De kaart wordt steeds belangrijker. Zij delen hun visie met u over de toekomst.

Thema; the role of the operators
Wat wordt de rol van de operator, blijft deze net zo dominant als bij mobiele telefonie? Een spannende discussie met operators.

Thema Location Based Services, the holy grail?
Door de locatie te koppelen aan informatie ontstaan nieuwe diensten, van adverteren tot gaming. Maar welke business modellen gelden dan, en valt er geld mee te verdienen?

Thema Car of the future / Car communication, new business models De auto krijgt steeds meer entertainment producten aan boord. In de toekomst zal de auto verbonden zijn met de digitale buitenwereld. Wat betekent dat voor de consument. Welke nieuwe producten komen op de markt.

Thema New markets for navigation, the pedestrian and the cyclist Had de auto tot voor kort het monopolie op navigatie, maar nieuwe markten worden snel ontgonnen; voor de fietser, de wandelaar, de sporter, de skiër etc. Nieuwe producten en dus ook nieuwe kansen voor het kanaal en de service providers

Thema Telematics (incl. toll collection in Europe) We praten al jaren over kilometer rijden op basis van GPS. Dat kan op verschillende manieren, van grote tol systemen tot betaalbare tracking en tracing systemen. Waar gaat het naar toe, en wat betekent dat voor uw business.

Tijdens de pauzes, lunch en diner (alleen eerste dag) kunt u netwerken, stands bezoeken en aan het eind van de dag genieten van een afsluitende borrel.

Sprekers van de volgende bedrijven hebben reeds toegezegd; Media Markt, RIM (Blackberry), Journey Dynamics (UK), Spotigo (Duitsland, Spanje), Skyhook Wireless (USA), GfK (Benelux), Microsoft, Mapscape, KPN, Orange, The Saints-Content Creators (NL), Telematica Instituut / NTT Docomo (NL/Duitsland), Jentro Technologies (Duitsland), Nokia, Nederland Breedband Land, TNO, NXP, Urban Mapping (USA), Gypsii (NL), NAVX (Frankrijk), Toll Collect GmbH (Duitsland), Mapflow (Ierland), GPS Buddy (België) en nog vele anderen

Beurs
Parallel aan het seminar is ook een beurs. Deze beurs is tot 21.00 uur open, zodat men ook na de werkdag nog de nieuwste informatie op dit gebied kan vinden. Beursbezoek is gratis voor iedereen die zakelijk met navigatie, reizen, auto-industrie, overheid etc. te maken heeft. Met moet zich wel via de site van tevoren aanmelden. Bezoekers van het seminar hebben gratis toegang tot de beursvloer.

Registratie
U zult nergens in een dergelijk korte tijd zoveel leren over de navigatie / locatie markt, als op dit seminar. U kunt zich voor het seminar voor één dag of twee dagen registreren. Bezoek daarom www.navigatieevent.com, maak uw keuze en meld u aan.


---

Meer informatie over het event en inschrijving kan op www.navigatieevent.com



Ingezonden persbericht