Ingezonden persbericht


Mooie kijkcijfers, bezoekersaantallen en prijzen voor Z@PP

Sinds de start van het nieuwe televisieseizoen heeft de publieke kinderzender Z@ppelin/Z@pp een enorme groei doorgemaakt. In september 2007 was het gemiddelde kijktijdaandeel in de doelgroep 3 t/m 12 jaar nog 16,4%, dit jaar september is dit uitgekomen op 21,1%. In de beide subdoelgroepen, 3 tot en met 5 jaar (Z@ppelin) en 6 tot en met 12 jaar (Z@PP), is een groei te zien, maar vooral die in de Z@PP-doelgroep is groot: van 10,9% naar 16,5% (alles 07:00-19:00 uur).

Met name het uur tussen 18:00-19:00 heeft aan deze groei bijgedragen, met SpangaS (NCRV), Het Klokhuis (NPS) en het Jeugdjournaal (NOS). Deze drie programmaŽs zijn afgelopen week ook genomineerd voor de Gouden Stuiver in het kader van de Gouden Televizier-Ring voor het beste kinderprogramma van het jaar. Op 24 oktober aanstaande wordt tijdens de live uitzending van de Gouden Televizier-Ring Gala de winnaar bekend gemaakt.

De zender Z@PP zit sinds half augustus dit jaar in een nieuw jasje; de vormgeving is rigoureus aangepakt en kenmerkt zich door een stoer logo en krachtig groen kleurgebruik. Ook de slogan ŽKom maar op Z@PPŽ is hierbij ingevoerd.

De bezoekersaantallen van de sites van de populaire programmaŽs zitten tevens in de lift. Vooral de site van SpangaS heeft sinds de start van het programma -in september 2007- een enorme groei doorgemaakt. De site van het Jeugdjournaal bevat sinds een maand meer actuele filmpjes en de Klokhuis Gamestudio heeft in het voorjaar twee belangrijke internetprijzen in de wacht gesleept: de SpinAward en de Comedius EduMedia Zegel. Met de Klokhuis Gamestudio spelen én bouwen kinderen zelf games.

Meer informatie over de programma's van Z@PP is te vinden op de vernieuwde site: www.zapp.nl.

---- --