Persbericht

7 oktober, 2008

Cognizant opent Delivery Center in Hongarije om Europese klanten dichtbij van dienst te zijn

Cognizant (NASDAQ: CTSH), wereldwijd IT-dienstverlener, kondigt vandaag de opening van zijn Delivery Center in Boedapest, Hongarije aan. Het nieuwe centrum ondersteunt de Europese klanten van Cognizant met nearshore dienstverlening in dezelfde tijdzone. Verder zijn technische en meertalige mogelijkheden beschikbaar in de regio om aan de IT- en BPO-wensen van de klanten tegemoet te komen. Daarnaast is er nu een vaste basis waar de lokale Cognizant-medewerkers klanten in Centraal- en Oost-Europa kunnen voorzien van service.

De verbinding tussen Cognizant en Boedapest ontstond eerder dit jaar toen de organisatie met zijn Clinical Data Management (CDM) -dienstverlening ging samenwerken met AstraZeneca (AZ). AZ is één van 's werelds grootste farmaceutische bedrijven en wordt erkent vanwege zijn levensreddende medicijnen. Verder biedt het nieuwe Delivery Center in Boedapest applicatie-ontwikkeling en onderhoudsdiensten aan een fabrikant van consumentengoederen en de systeemarchitectuur en kwaliteitsgarantie voor een verzekeringsfirma.

Eric Terhaerdt, VP bij AstraZeneca's Clinical US operations, zegt: "We zijn blij dat we met Cognizant samenwerken. Het databeheer in Boedapest zorgt ervoor dat onze wereldwijde teams 'best practices' met elkaar kunnen delen en dat we de hoogste kwaliteit klinische dataresultaten kunnen garanderen."

Net als alle andere leveringscentra van Cognizant, levert het centrum in Boedapest Cognizant 2.0. Dit is een platform gebaseerd op Web 2.0 dat het mogelijk maakt om alle Cognizant-diensten wereldwijd virtueel samen te laten werken. Dit levert snellere time-to-market op en biedt kostenefficiëntie en transformatiewaarde aan de klanten.

"Ons leveringscentrum in Hongarije is onderdeel van onze inspanning om klanten sterk lokaal relatiemanagement te bieden met wereldwijde servicemogelijkheden", zegt Francisco D'Souza, president en CEO van Cognizant. "Onze investeringen in nieuwere wereldwijde, regionale en locale leveringscentra ondersteunen onze klanten om hun talent breed in te zetten, terwijl we tegemoetkomen aan hun voorkeuren en continuïteit garanderen. Boedapest maakt het mogelijk om ons serviceaanbod uit te breiden in Europa in overeenstemming met EU-regelgevingen. Ook hebben we toegang tot onze klanten en data binnen de EU-landen."

Oost-Europa is momenteel een snel groeiend IT-gebied vanwege de stijgende vraag van Europese organisaties naar Shared Service Centers (SSC). Deze SSC's werken in alle Europese talen en zijn goed bereikbaar. De wereldwijde sourcing-functies vereisen meer interactie, gunstig regeringsbeleid en -procedures en culturele overeenkomsten met West-Europa. Ook zijn er op de lange termijn positieve economische, politieke en sociale vooruitzichten nodig. Naast de kostenbesparingen, goede IT- en telecomvoorzieningen, biedt de regio ontzettend veel inzetbaar talent met goede kennis van Duits en Engels. Verder hebben deze talenten uitstekende kennis van domeinen, vooral op het gebied van Life Sciences, financiële dienstverlening en de productindustrie.