7-10- 2008

Organisaties bundelen krachten op 1e Mediawijsheid Markt

Ruim 60 organisaties en bedrijven die momenteel activiteiten ontplooien op het gebied van Mediawijsheid gaan de krachten bundelen en samenwerken aan nieuwe projecten. Dit is een van de resultaten van de 1e Mediawijsheid Markt die op vrijdag 3 oktober plaatsvond in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum.

De 1e Mediawijsheid Markt was gericht op het uitwisselen van kennis, netwerken en het bundelen van de krachten en werd bezocht door zo'n 250 deelnemers die zich professioneel met Mediawijsheid bezighouden. Ze namen kennis van bijna 50 presentaties van activiteiten op het gebied van kinderen en veiligheid, media-educatie, mediavaardigheden, creativiteit, innovatie en participatie, mediacoaching en trainingen.

Er was grote belangstelling voor deelname aan de werkgroepen die tijdens de markt voor het eerst werden voorgesteld door het Mediawijsheid Expertisecentrum. Het zijn de werkgroepen innovatie, onderzoek, doorlopende leerlijn/media-educatie, en veiligheid. In de werkgroepen vinden de belangrijkste activiteiten van het centrum plaats, zoals initiatieven bundelen, ordenen en in samenhang verder ontwikkelen, maar ook het ontwikkelen van nieuwe projectvoorstellen. Het doel is duidelijk: door meer synergie te brengen kunnen nieuwe en bestaande activiteiten worden versterkt, verbreedt en verdiept.

Ook is er enthousiast gebruik gemaakt van de mogelijkheid om, onder meer via speeddating sessies, te netwerken en de eigen activiteiten en plannen te pitchen.

Het expertisecentrum heeft de komende twee jaar 600.000 euro per jaar beschikbaar voor nieuwe projecten.

Meer informatie is te vinden op http://mediawijsheidexpertisecentrum.nl/ en www.mediawijsheidmarkt.nl.