Persbericht

Samsung wereldwijde sponsor van NAVTEQ LBS Challenge®

~ Samsung biedt deelnemers telefoons, tools en een portal om ontwikkelaars te ondersteunen ~

Veldhoven, 7 oktober, 2008 - NAVTEQ, toonaangevend aanbieder van digitale kaarten voor autonavigatie en location-based solutions, meldt dat Samsung, toonaangevend aanbieder van mobiele telefonie en apparatuur voor telecommunicatie, wereldwijd sponsor zal zijn tijdens de NAVTEQ Global LBS Challenge 2009. Het is de eerste keer dat Samsung de NAVTEQ Global LBS Challenge sponsort.

Als wereldwijde sponsor biedt Samsung de deelnemers gedurende de hele wedstrijd uitgebreide ondersteuning:
- Gekwalificeerde deelnemers ontvangen de Samsung INNOV8 (i8510) en software tools voor de ontwikkeling van location-based services (LBS)-applicaties. De INNOV8 (i8510) heeft LBS- en navigatiemogelijkheden die werken op de S60 op Symbian OS(TM) platform en bevat 's werelds eerste acht megapixel cameratelefoon.
- Alle deelnemers ontvangen technische ondersteuning via de onlangs geïntroduceerde Samsung Mobile Innovator web-portal (innovator.samsungmobile.com) waarmee ontwikkelaars rechtstreeks verbinding hebben met Samsung's ontwikkelaars
- Samsung neemt deel aan het applicatie-beoordelingsproces in alledrie de regio's van de Global LBS Challenge: Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA), Noord- en Zuid-Amerika en Pacifisch Azië (APAC).

"De NAVTEQ Global LBS Challenge is een goede mogelijkheid voor Samsung Mobile Innovator en mobiele ontwikkelaars om nauwer samen te werken. De mobiele industrie erkent het enorme potentieel en verscheidenheid aan LBS-applicaties. Nieuwe apparatuur zoals de INNOV8 (i8510) biedt daarnaast een grote kans voor ontwikkelaars die betrokken zijn bij de NAVTEQ Global LBS Challenge", zegt Sanj Matharu, Global Relations Manager bij Samsung Mobile Innovator.

De NAVTEQ Global LBS Challenge heeft zich ontwikkeld tot het meest vooraanstaande evenement in de LBS-industrie. Het geeft een impuls aan de ontwikkeling en zichtbaarheid van creatieve location-aware oplossingen voor draadloze apparatuur. Het nodigt ontwikkelaars uit om met dynamische positioneringstechnologie en NAVTEQ-kaarten originele, commerciële toepassingen te maken. Er zijn vijf categorieën om op in te schrijven: content, enterprise, entertainment en ontspanning, navigatie en social networking.

De prijzenpot voor 2009 bevat meer dan 5,25 miljoen dollar in contant geld, tools, datalicenties en apparatuur. Hiermee is de NAVTEQ Global LBS Challenge één van de meest lonende ontwerpwedstrijden in de industrie.

Net zo belangrijk als de prijzen, is ook de felbegeerde aandacht van de industrie die de NAVTEQ Global LBS Challenge met zich meebrengt. De beste inschrijvingen in elke regio worden nauwkeurig beoordeeld door decision makers van wereldwijd toonaangevende ondernemers, apparatuurfabrikanten, investeringsmaatschappijen en journalisten uit de industrie. Het beoordelingsproces en de netwerkevenementen bevorderen industrieel succes voor de finalisten in elke regio. Meer dan 25 procent van de deelnemers hebben na de wedstrijd fondsen of commerciële contracten ontvangen.

"We zijn blij Samsung als nieuwe sponsor van de NAVTEQ Global LBS Challenge te hebben", zegt Marc Naddell, vice president partner en developer programs bij NAVTEQ. "Samsungs wereldwijde sponsorschap toont hun sterke toewijding aan de mobiele ontwerpgemeenschap. Door de Global LBS Challenge kunnen deelnemers met onze gecombineerde bronnen en expertise baanbrekende oplossingen voor de mobiele LBS-markt ontwerpen."

De deadline voor registratie in de EMEA-regio is vrijdag 24 oktober, 2008. Voor Noord- en Zuid-Amerika is de deadline 28 oktober en voor de APAC-regio ligt deze op vrijdag 31 oktober. Voor meer informatie over inschrijven, voorwaarden, planning in de drie verschillende regio's en de officiële wedstrijdregels, ga naar www.LBSChallenge.com.

(505 woorden)