Watson Wyatt & Daan Spruijt winnen Impulsprijs

10/10/2008 12:42

Stichting DOEN

Amsterdam, 10 oktober 2008

Watson Wyatt & Daan Spruijt winnen Impulsprijs

10.000 euro voor inventieve samenwerking cultuursector en bedrijfsleven

Adviesbureau Watson Wyatt en videokunstenaar Daan Spruijt zijn winnaar van de Impulsprijs 2008. De prijs, een initiatief van ING en Stichting DOEN, richt zich op een succesvolle samenwerking tussen de culturele en de economische sector en vertegenwoordigt een bedrag van 10.000 euro. Juryvoorzitter Bas Haring reikte de prijs uit tijdens het Nationale Cultuurbal in het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam.

Watson Wyatt is een adviesbureau op het gebied van financiële en personeelskwesties wereldwijd. Art Partner, een initiatief waarbij talentvolle jonge kunstenaars aan bedrijven, organisaties en instellingen worden gekoppeld, bracht Watson Wyatt en Daan Spruijt samen. Watson Wyatt stelt Daan Spruijt in staat een kwalitatief hoogwaardige film te maken waarmee hij een stap in zijn inhoudelijke ontwikkeling kan maken. Zo draagt Watson Wyatt potentiële medewerkers aan om wiskundige oplossingen te zoeken die Daan nodig heeft voor het ontwikkelen van zijn film A Contemporary Adaption. Het bedrijf gebruikt de samenwerking met de videokunstenaar voor onder meer haar arbeidsmarktcommunicatie.

Creatieve wisselwerking

Watson Wyatt is continu op zoek naar hoog opgeleide mensen van de faculteiten econometrie, actuariaat en toegepaste wiskunde. Een kleine, zeer gewilde groep. Het bedrijf moet zich dus onderscheiden om de hoogvliegers aan zich te binden. De samenwerking met Daan biedt hen de kans deze jonge mensen aan te spreken en uit te dagen. Voor A Contemporary Adaption heeft Daan ingewikkelde wiskundige formules nodig. De studenten krijgen de kans om hun talent in te zetten, te laten zien wat ze in huis hebben en ook direct resultaat te zien van hun inspanningen. Het biedt Daan de kans om zich te presenteren aan een geheel nieuw publiek. De wisselwerking zorgt voor nieuwe inspiratie en creativiteit bij alle betrokkenen.

Jury

Suzanne Oxenaar, artistiek directeur Stichting Culturele Ambassade Lloyd Hotel, Matthijs de Jongh, strategisch directeur reclamebureau KesselsKramer en Prof. dr. Bas Haring, wetenschapper en filosoof vormden de jury. Uit een dertigtal aanmeldingen kozen zij 3 genomineerden, waaronder EL HEMA van Stichting Mediamatic & Hema BV en de NS Liever Live Tour van Stichting Piano Mania & de Nederlandse Spoorwegen.

Stichting DOEN en ING

DOEN en ING zijn al geruime tijd als katalysator betrokken bij diverse initiatieven die de samenwerking tussen de culturele sector en het bedrijfsleven stimuleren. Zo is ING met de stichting Premsela en Gemeente Amsterdam oprichter van 'Platform 21: Design, Fashion en Creation', maar o.a. ook hoofdsponsor van het Rijksmuseum en Koninklijk Concertgebouw Orkest. DOEN is initiatiefnemer van het jaarlijks terugkerende matchingsevenement Het Nationale Cultuurbal en ondersteunde met de bijdrage van de BankGiro Loterij al ruim twintig initiatieven die het contact tussen de cultuur- en economiewereld bevorderen.

Voor meer informatie over de Impulsprijs of het Nationale Cultuurbal kijk op

www.matchingmagazine.nl of www.cultuurbal.nl.

Foto is rechtenvrij te publiceren en is opgenomen in de bijlage van dit persbericht

Foto onderschrift:

Juryvoorzitter Bas Haring, Nina Tellegen (Stichting DOEN) en Irene Duyn (ING) reiken de Impulsprijs uit aan videokunstenaar Daan Spruit, Sandra Boer (Art partner) en adviesbureau Watson Wyatt.





http://www.cultuurbal.nl