Ingezonden persbericht
Discovery Channel sponsor van Team Delta
Lloyd in Volvo Ocean Race 2008/2009
Amsterdam, 10 oktober 2008 - Het logo en de nieuwe pay-off van
Discovery Channel, `Tot hier en verder', prijkt met ingang van vandaag op
de boot van Team Delta Lloyd, de enige Nederlandse deelnemer in de
Volvo Ocean Race editie 2008/2009. Discovery Channel laat de kijker het
moment beleven waar het leven een cruciale wending neemt en iemand
kiest voor zijn passie. Het sponsoren van Team Delta Lloyd staat symbool
voor dit allesbeslissende moment.
Naast een positie op de boot en het zeil, zal Discovery Channel in Nederland
gedurende de Volvo Ocean Race editie 2008/2008 korte filmpjes uitzenden van 2
minuten over Team Delta Lloyd. Zo biedt de zender de kijker een insiders blik op
onder meer het team, de boot en de race. Ook Discovery-onderwerpen als passie,
de uitdaging en de strijd met de elementen komen aan bod.
Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux: "Met
het sponsoren van de enige Nederlandse deelnemer aan de Volvo Ocean Race
2008/2009 gaat voor ons, als dé mannenzender van Nederland, een
langgekoesterde wens in vervulling. Niet alleen scoort sport hoog bij onze kijkers,
het is een uitgelezen manier om te laten zien dat wij een Nederlandse zender zijn
waarbij factual entertainment centraal staat. Bovendien levert de race voor ons
spectaculaire content op die voldoet aan onze criteria: uitdagend, echt,
blikverruimend en persoonlijk."
Discovery Channel maakt de laatste maanden een sterke groei door. Met een
marktaandeel van 4,1%* in de doelgroep mannen 20-49 jaar neemt het factual
entertainment kanaal een stabiele marktpositie in. In september lanceerde
Discovery Channel de nieuwe brand campagne en pay-off: `Tot hier en verder',
die de ambitie symboliseert om deze positie verder uit bouwen. Discovery
Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste selectiviteit
op mannen.
Team Delta Lloyd vertrekt morgen met twee Nederlandse zeilers uit de haven van
Alicante onder leiding van de Ierse schipper Ger O'Rourke, die ondermeer
winnaar is van de Rolex Fasnet. De boot won als ABN AMRO One de Volvo Ocean
Race 2005/2006. Nu vaart ze als Team Delta Lloyd onder Nederlandse vlag met
zeilnummer NED1. De Volvo Ocean Race 2008/2009 duurt negen maanden.
*M20-49, september 2008
o-o-o-o
Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld,
met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Via digitale media en televisie voert
Discovery Networks 100-plus internationale televisiemerken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Science
en Discovery HD. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen
gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma's worden vertaald in 24 verschillende talen. Discovery
Communications is eigendom van drie aandeelhouders: Discovery Holding Company (nasdaq: disca, discb),
Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DISCOVERY NETWORKS BENELUX
Hesther Jolly Pers & communicatie
Tel: +31.20.713.8925 // 06.5347.1243
Email: hesther_jolly@discovery-europe.com
TEAM DELTA LLOYD
Yvo Janssen Communicatie
Mob. +31.6444.15194
---- --