Ingezonden persbericht


Discovery Channel sponsor van Team Delta Lloyd in Volvo Ocean Race 2008/2009

Amsterdam, 10 oktober 2008 - Het logo en de nieuwe pay-off van Discovery Channel, `Tot hier en verder', prijkt met ingang van vandaag op de boot van Team Delta Lloyd, de enige Nederlandse deelnemer in de Volvo Ocean Race editie 2008/2009. Discovery Channel laat de kijker het moment beleven waar het leven een cruciale wending neemt en iemand kiest voor zijn passie. Het sponsoren van Team Delta Lloyd staat symbool voor dit allesbeslissende moment.

Naast een positie op de boot en het zeil, zal Discovery Channel in Nederland gedurende de Volvo Ocean Race editie 2008/2008 korte filmpjes uitzenden van 2 minuten over Team Delta Lloyd. Zo biedt de zender de kijker een insiders blik op onder meer het team, de boot en de race. Ook Discovery-onderwerpen als passie, de uitdaging en de strijd met de elementen komen aan bod.

Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux: "Met het sponsoren van de enige Nederlandse deelnemer aan de Volvo Ocean Race 2008/2009 gaat voor ons, als dé mannenzender van Nederland, een langgekoesterde wens in vervulling. Niet alleen scoort sport hoog bij onze kijkers, het is een uitgelezen manier om te laten zien dat wij een Nederlandse zender zijn waarbij factual entertainment centraal staat. Bovendien levert de race voor ons spectaculaire content op die voldoet aan onze criteria: uitdagend, echt, blikverruimend en persoonlijk."

Discovery Channel maakt de laatste maanden een sterke groei door. Met een marktaandeel van 4,1%* in de doelgroep mannen 20-49 jaar neemt het factual entertainment kanaal een stabiele marktpositie in. In september lanceerde Discovery Channel de nieuwe brand campagne en pay-off: `Tot hier en verder', die de ambitie symboliseert om deze positie verder uit bouwen. Discovery Channel bereikt maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen.

Team Delta Lloyd vertrekt morgen met twee Nederlandse zeilers uit de haven van Alicante onder leiding van de Ierse schipper Ger O'Rourke, die ondermeer winnaar is van de Rolex Fasnet. De boot won als ABN AMRO One de Volvo Ocean Race 2005/2006. Nu vaart ze als Team Delta Lloyd onder Nederlandse vlag met zeilnummer NED1. De Volvo Ocean Race 2008/2009 duurt negen maanden.

*M20-49, september 2008
o-o-o-o

Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Via digitale media en televisie voert Discovery Networks 100-plus internationale televisiemerken, waaronder Discovery Channel, Animal Planet, Science en Discovery HD. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma's worden vertaald in 24 verschillende talen. Discovery Communications is eigendom van drie aandeelhouders: Discovery Holding Company (nasdaq: disca, discb), Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

DISCOVERY NETWORKS BENELUX
Hesther Jolly ­ Pers & communicatie
Tel: +31.20.713.8925 // 06.5347.1243
Email: hesther_jolly@discovery-europe.com

TEAM DELTA LLOYD
Yvo Janssen ­ Communicatie
Mob. +31.6444.15194


---- --