Persberichten 2008
28 juli 2008
Marketing en Finance ontmoeten elkaar in Maastricht
"Unieke conferentie over voorhoede interdisciplinair onderzoek"
Marketing en Finance zijn twee vakgebieden binnen de
Economie/Bedrijfskunde die tot voor kort moeite hadden elkaar te
vinden. Dat is vreemd, want de reden om voor een nieuw financieel
product te kiezen ligt voor consumenten niet alleen op het vlak van
wat een product kan; marketing is ook van levensbelang. Op 10 oktober
vindt aan de Universiteit Maastricht het eerste congres in Europa
plaats dat niet alleen Marketing en Finance bij elkaar brengt, maar
ook het bedrijfsleven en de wetenschap. Topsprekers uit het
bedrijfsleven en de wetenschap, uit Europa en de VS ontmoeten elkaar
in Maastricht. "Een unicum", aldus organisator prof. dr. ir. Joost
Pennings, houder van de Alex Beleggersbank leerstoel, die samen met
Dr. Arvid Hoffmann het initiatief nam voor deze conferentie.
Hoofdorganisator is METEOR, de Maastricht Research School of Economics
of Technology and Organizations van de Faculty of Economics & Business
Administration.
Vragen die op de conferentie centraal staan zijn bijvoorbeeld: Wat kan
finance leren van marketing bij het ontwikkelen van nieuwe financiële
producten? En: Wat is het effect van marketinginspanningen op
aandeelhouderswaarde en het financiële eindresultaat van een bedrijf?
De topsprekers uit het veld zijn onder meer Jos Clijsters van Fortis
Nederland en Jacques Verdier van DSM.
"Het huidige bedrijfsleven heeft behoefte aan kennis over de relatie
tussen Marketing en Finance", zegt medeorganisator dr. Arvid Hoffmann
van de Universiteit Maastricht. "Alleen dan kun je de factoren die
bijdragen aan de bedrijfsresultaten en waarden van aandelen echt
begrijpen. Vooral bij het ontwikkelen van nieuwe financiële diensten,
die vaak matig succesvol gelanceerd worden, is de combinatie van
Marketing en Finance zeer belangrijk. Deze conferentie gaat over de
voorhoede van interdisciplinair onderzoek."
Inschrijven kan nog tot 15 september. Meer informatie op:
http://www.fdewb.unimaas.nl/mw/pdf/InviteMFConference.pdf
Nieuwe mastertrack
De conferentie hangt samen met de eerste Marketing-Finance Master in
Europa die in September begint aan de Universiteit Maastricht. Het
gaat om een nieuwe track binnen de master International Business. Het
programma heeft als doel professionals op te leiden die tegemoetkomen
aan de toenemende vraag naar de combinatie Marketing en Finance.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht kunt u terecht
bij dr. Arvid Hoffmann, tel. 043 3884 602, e-mail
a.hoffmann@finance.unimaas.nl
De afdeling Communicatie & Relatiebeheer van de UM is bereikbaar via
043 388 5222, e-mail pers@bu.unimaas.nl. Voor urgente zaken buiten
kantooruren: 06 4602 4992. De persberichten van de Universiteit
Maastricht staan op internet: http://www.pers.unimaas.nl/
Zie ook het Research Magazine voor meer interessant onderzoek aan de
UM: http://www.unimaas.nl/researchmagazine
Leading in Learning
Based in Europe, focused on the world. Maastricht University is a
stimulating environment. Where research and teaching are
complementary. Where innovation is our focus. Where talent can
flourish. A truly student oriented research university.
Universiteit Maastricht