GIA Group fuseert met DeskResearch Nederland en twee overige partners


AMSTERDAM, 20081014 -- GIA Group, een wereldwijde aanbieder van market intelligence en strategische analysediensten, kondigt een fusie aan tussen GIA Group en drie partners. DeskResearch Nederland in Nederland, Gayer Consulting in Duitsland en Fusion Consulting, in Singapore, Hong Kong en Shanghai zullen per 1 januari samen met GIA een nieuwe onderneming vormen.

De fusie is ingegeven door behoeften van klanten van GIA op drie terreinen. Op de eerste plaats wereldwijde toegang tot marktonderzoek en specifieke market intelligence diensten. Daarnaast bleek bij klanten de vraag te bestaan naar experts met lokale markt- en branchekennis die de omgeving van hun klanten begrijpen. En tot slot leefde de wens om zaken te doen met één partner die kan voorzien in het volledige aanbod van market intelligence en adviesdiensten

De GIA heeft in de afgelopen drie jaar een toenemende vraag naar market intelligence waargenomen in nieuwe gebieden. Deze vraag is te verklaren door internationalisering van het bedrijfsleven, de economische terugval in Europa en Noord-Amerika en de snelle groei in de opkomende markten. De Global Intelligence Alliance is gespecialiseerd in maatwerk op het vlak van market intelligence en strategische analysediensten. Tot de klantenkring behoren onder meer DHL, Fujitsu Services, Henkel, KONE en Principal Financial Group.

Het bedrijf heeft zich gepositioneerd als een unieke partner voor internationale organisaties en is onder meer gespecialiseerd in maatwerk op het terrein van onderzoeksdiensten en strategische analyses. Daarnaast houdt GIA zich bezig met continue marktmonitoring en concurrentieonderzoek, levert het bedrijf intelligence software en verzorgt het op hoog niveau trainingen, workshops en adviesdiensten. In april 2007 heeft GIA Group een financiële injectie gekregen van venture capitalist CapMan om haar internationale expansiestrategie te realiseren.

De fusie geeft het bedrijf nu een groter bereik waarvan klanten van GIA zullen profiteren: naast de geografische marktkennis wordt ook de sector-specifieke kennis van GIA uitgebreid. De drie bedrijven waarmee GIA fuseert, werken al jaren voor toonaangevende ondernemingen en behoren tot de meest gerenommeerde market intelligence bedrijven in hun regio. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd actieve leden van het GIA partnernetwerk. Dit stelt hun in staat om GIA's Intelligence Partnership(TM) diensten aan te bieden aan klanten wereldwijd vanaf het moment dat de fusie een feit is.

Markko Vaarnas, CEO van GIA Group zegt: "Van onze klanten hebben wij begrepen dat zij behoefte hebben aan een meer geïntegreerde GIA. Deze fusie speelt in op deze klantenbehoefte door een nog betere klantenservice te bieden. GIA Group wilde graag uitbreiden richting Azië en continentaal Europa. Door de fusie hebben we nu vijf extra kantoren in internationale zakencentra waardoor we dicht bij onze klanten zullen zijn."

Janne Martola, Investment Director van CapMan merkt op: "GIA Group is de laatste jaren hard gegroeid. Wij zien fusies en overnames als een natuurlijke stap waarmee een sterke organische groei kan worden ondersteund. Door deze transacties wordt GIA Group een echt internationaal bedrijf in de snelgroeiende market intelligence sector, met een uitgebreide internationale klantenkring. Capman is toegewijd om GIA Group's groei en internationale uitbreiding nu en in de toekomst te ondersteunen."

Philippe Brandts, directeur van DeskResearch Nederland licht toe: "Ons bedrijf is al tien jaar succesvol actief op het gebied van maatwerk market intelligence. Hoewel we al sinds 2000 samenwerken met GIA Group, voelden we een toenemende behoefte aan verdere internationalisering. Deze fusie komt op een perfect moment en stelt ons in staat onze groei te versnellen en nieuwe mogelijkheden te creëren voor onze klanten in en buiten de Benelux."

Carsten Gayer, directeur van Gayer Consulting zegt: "Wij zijn trots dat wij onze lokale expertise op het gebied van bronnen, onderzoeksmethoden en markten nu kunnen combineren met de professionele structuren en processen van een groeiende wereldwijde onderneming. De mogelijkheden die voortkomen uit de fusie hebben geweldige voordelen voor onze klanten in Duitsland. Wij kijken er vooral naar uit om meer samen te gaan werken met onze collega's in Azië en in andere delen van de wereld zodat we internationale onderzoeken kunnen aanbieden als een echte "one-stop service" aan onze klanten in Duitsland. Verder zijn we nu beter in staat om onze klanten GIA's succesvolle concept van marktmonitoring en bijbehorende software aan te bieden."

Pete Read, directeur van Fusion Consulting in Singapore zegt: "Het market intelligence landschap bevindt zich in een stadium waarin wereldwijde uitbreiding een logische stap is. Niet alleen kijken grote bedrijven in Europa en Noord-Amerika naar Azië voor mogelijke uitbreiding, ook Chinese en andere Aziatische bedrijven onderzoeken wereldwijde groeimogelijkheden. Steeds meer multinationals verplaatsen kernfuncties naar Aziatische zakencentra zoals Shanghai, Hong Kong en Singapore. Met kantoren op deze locaties kan GIA ideaal fungeren als intelligence partner voor al deze bedrijven."


Over Global Intelligence Alliance
Global Intelligence Alliance (GIA, www.globalintelligence.com) is een wereldwijd netwerk van professionele dienstverleners op het gebied van market intelligence. De GIA biedt haar klanten ondersteuning met maatwerk onderzoeksdiensten, intelligence-software en training & advies over market intelligence. Het GIA
netwerk bestaat uit de GIA Group en onafhankelijke leden en Research Partners in meer dan honderd landen. GIA Group is opgericht in 1995 en is eigendom van het management en private investeerders. Venture capital voor de internationale uitbreiding werd in april 2007 verkregen van CapMan (www.capman.com).

Over DeskResearch Nederland
DeskResearch Nederland (www.deskresearch.com) richt zich op marktonderzoek door middel van het traceren en analyseren van bestaande informatie (desk research). Het Amsterdamse bureau is gespecialiseerd in dienstverlening op het gebied van market intelligence. Tot de klantenkring behoren Nederlandse en multinationale bedrijven, organisatie-adviesbureau's en andere dienstverlenende organisaties in diverse branches. DeskResearch Nederland is sinds 2003 lid van het GIA netwerk.

Over Gayer Consulting
Gayer Consulting (www.gayer-consult.com) is een full-service provider van maatwerk-onderzoek en analyses en market intelligence. Met haar ervaren onderzoeksteam biedt Gayer Consulting zowel primair als secundair onderzoek aan. Gayer Consulting werkt voor haar klanten op alle gebieden van de strategische marketing chain en zorgt voor informatieverzameling en onderzoeksdiensten die leiden tot concrete oplossingen en aanbevelingen. Gayer Consulting is sinds 2004 lid van het GIA netwerk.

Over Fusion Consulting
Fusion Consulting (www.fusionc.com) is een business research en consultingbureau dat is gespecialiseerd in de regio Azië-Pacific. Het bureau biedt efficiënte en betaalbare market intelligence en adviesdiensten aan diverse toonaangevende klanten. Fusion Consulting coördineert haar onderzoekers en adviseurs in zestien landen vanuit de kantoren in Hong Kong, Singapore en Shanghai. Fusion Consulting is opgericht in 2002 en is sinds 2004 lid van het GIA netwerk.





ingezonden persbericht