Renault spreekt jonge mensen aan door samenspel van Twingo RS en Xbox 360
(10/28/2008)
Renault heeft met de stoere en opvallende Renault Sport-versie (RS)
van de Twingo een krachtig nieuw model in het gamma dat grote
aantrekkingskracht heeft op jonge, sportieve mensen. En omdat juist
deze doelgroep zo belangrijk is voor de Twingo RS is Renault een
uitgebreid samenwerkingsverband aangegaan met Microsoft, de producent
van de zeer populaire spelcomputer Xbox 360.
Kijkers van de spetterende liveshows van Popstars (SBS 6) maken via
een sms-actie tijdens de show kans een Renault Twingo RS te winnen. En
wat voor één: de rijke uitrusting van die Twingo RS is door Renault
en Microsoft uitgebreid met een ingebouwde Xbox 360. Het verloop van
het computerspel kunnen de spelers in de auto volgen op het ingebouwde
beeldschermen in de hoofdsteunen.
Speels karakter
Voor de Renault dealers ontwikkelde Renault en Microsoft speciaal
showroom-materiaal, waarin de Xbox 360 centraal staat. Op die manier
wordt het speelse karakter van de Twingo RS benadrukt. Bovendien
krijgt iedereen die een Renault Twingo Dynamique, Twingo GT of Twingo
Renault Sport koopt een Xbox 360 en het racespel Forza Motorsport2
cadeau.
Online game
Eerder dit jaar was het samenspel van Renault en de Xbox 360 al
zichtbaar op de website www.renaultsportchallenge.nl. Bezoekers van
die site konden daar tot eind september een racespel spelen met de
Renault Twingo RS in de hoofdrol. De weekwinnaars, die zich al hadden
verzekerd van een Xbox 360 Elite, streden in de finale tijdens de ING
Race Salon om de nieuwe Twingo RS. Op zaterdag 17 augustus jl. kreeg
de winnaar tijdens de ING Race Salon in Ahoy Rotterdam de sleutels
overhandigd door niemand minder dan de Nederlandse autocoureur Robert
Doornbos.
De Renault Twingo RS kost 16.595 euro. De benzinemotor met een
cilinderinhoud van 1.598 cm3^ levert een vermogen van maar liefst 133
pk/98 kW.
AutoRai