AutoRai

Renault spreekt jonge mensen aan door samenspel van Twingo RS en Xbox 360

(10/28/2008)
Renault heeft met de stoere en opvallende Renault Sport-versie (RS) van de Twingo een krachtig nieuw model in het gamma dat grote aantrekkingskracht heeft op jonge, sportieve mensen. En omdat juist deze doelgroep zo belangrijk is voor de Twingo RS is Renault een uitgebreid samenwerkingsverband aangegaan met Microsoft, de producent van de zeer populaire spelcomputer Xbox 360.

Kijkers van de spetterende liveshows van Popstars (SBS 6) maken via een sms-actie tijdens de show kans een Renault Twingo RS te winnen. En wat voor één: de rijke uitrusting van die Twingo RS is door Renault en Microsoft uitgebreid met een ingebouwde Xbox 360. Het verloop van het computerspel kunnen de spelers in de auto volgen op het ingebouwde beeldschermen in de hoofdsteunen.

Speels karakter
Voor de Renault dealers ontwikkelde Renault en Microsoft speciaal showroom-materiaal, waarin de Xbox 360 centraal staat. Op die manier wordt het speelse karakter van de Twingo RS benadrukt. Bovendien krijgt iedereen die een Renault Twingo Dynamique, Twingo GT of Twingo Renault Sport koopt een Xbox 360 en het racespel Forza Motorsport2 cadeau.

Online game
Eerder dit jaar was het samenspel van Renault en de Xbox 360 al zichtbaar op de website www.renaultsportchallenge.nl. Bezoekers van die site konden daar tot eind september een racespel spelen met de Renault Twingo RS in de hoofdrol. De weekwinnaars, die zich al hadden verzekerd van een Xbox 360 Elite, streden in de finale tijdens de ING Race Salon om de nieuwe Twingo RS. Op zaterdag 17 augustus jl. kreeg de winnaar tijdens de ING Race Salon in Ahoy Rotterdam de sleutels overhandigd door niemand minder dan de Nederlandse autocoureur Robert Doornbos.

De Renault Twingo RS kost 16.595 euro. De benzinemotor met een cilinderinhoud van 1.598 cm3^ levert een vermogen van maar liefst 133 pk/98 kW.