Ingezonden persbericht


Persbericht

Breda, 28 oktober 2008

Van biertje tot compleet menu bestellen via scherm aan tafel

Introductie eMenu maakt horeca interactief

Breda Uitgaan bij t Hart van Breda is sinds deze week een compleet nieuwe ervaring. Als eerste horecabedrijf in Nederland hebben bijna alle tafels namelijk het eMenu-systeem gekregen; een combinatie van een interactieve kaart en een online entertainmentcenter. Terwijl gasten wachten op de bestelling die ze via het LCD-touchscreen bij hun tafel hebben gedaan kunnen ze uitgebreide informatie, foto s en video s bekijken over hun bestelling maar ook samen spelletjes spelen of bijvoorbeeld filmpjes kijken.

Het is een logische stap , denkt Nanda Koomans eigenaar van t Hart van Breda. Onze klanten zijn jong en hip, ze leven en werken digitaal. Dus past de introductie van eMenu helemaal bij wie ze zijn. Zo n terminal bij je tafel is fun. Een nieuwe belevenis. Maar niet alleen voor jong publiek is eMenu interessant. Kinderen groeien op met schermen. Dus als papa en mama even relaxed iets willen drinken, kunnen de kinderen ondertussen een spelletje spelen op eMenu.

Rondje voor de zaak
eMenu is ontwikkeld in Israël. Daar leidt de introductie in veel gevallen tot spectaculaire omzetstijging. Wij rekenen ons liever niet rijk, maar ik verwacht wel dat we 10% meer omzet gaan draaien , vertelt Koomans. De ervaring leert dat de drempel om te bestellen veel lager is. Per ongeluk een rondje voor de hele zaak bestellen is overigens uitgesloten. Nog voor je glas leeg is, kun je al een nieuwe bestellen, vertelt Jos Koenen van eMenu Nederland. Maar een bestelling moet wel een paar keer worden bevestigd. Zomaar 100 biertjes bestellen, zal dus niet gebeuren. Of eMenu ook de personeelskosten drukt, betwijfelt Koomans: Daar gaan we niet van uit. Mensen hebben waarschijnlijk toch af en toe een toelichting nodig. Daarnaast hechten wij veel waarde aan persoonlijk contact. Via eMenu kun je dan ook een ober bij je tafel bestellen . En natuurlijk brengen we de bestellingen gewoon aan tafel, daar verandert niets aan.

Chatten
De mogelijkheden van eMenu zijn enorm. Zo is het ook mogelijk dat gasten door de ingebouwde chatfunctie met elkaar in contact komen via eMenu. Niet al onze klanten zullen die optie inzetten , verwacht Koenen, Maar zeker in kroegen, kan dit een bijzonder waardevolle toevoeging zijn. Mensen kunnen elkaar dan ook een drankje aanbieden via eMenu . Meer informatie over eMenu is te vinden op www.eMenunederland.nl.