Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Internetgebruikers waarderen vooral advertenties op maat

Amsterdam, 28 oktober 2008 Internetgebruikers waarderen online advertenties die specifiek aansluiten bij hun interesses meer dan advertenties met een hoge vermaakswaarde. Dit blijkt uit een onderzoek van wunderloop, Europa s marktleider in geïntegreerde real-time targeting technologieën en diensten.

De representatieve survey werd afgenomen onder 514 internetgebruikers. De belangrijkste conclusies zijn:


* 47% van de respondenten vindt het erg belangrijk dat online advertising is afgestemd op de persoonlijke interesse.


* 38% van de respondenten vindt het belangrijk dat online advertising vermakelijk is.


* 67% van de respondenten vindt het belangrijk dat online content is afgestemd op de persoonlijke interesse.

Uit oudere studies kwam naar voren dat juist de vermaakswaarde van online advertising essentieel was voor het succes daarvan. De forsa Society for Social Research and Statistical Analyses, die het onderzoek in opdracht van wunderloop uitvoerde, onderkent het belang van entertainment, maar concludeert dat tegenwoordige gebruikers maatwerk-advertenties nog belangrijker vinden.

Uit de survey blijkt dat maatwerkadvertenties makkelijk geaccepteerd worden , aldus Torsten Ahlers, CEO van wunderloop. Met onze innovatieve technologie kunnen onze klanten zo n individuele aanpak waarmaken .

Over wunderloop

Als belangrijke aanbieder van geïntegreerde targeting diensten in Europa, maakt wunderloop het mogelijk te richten op specifieke online karakteristieken: de oplossingen wunderloop custom en wunderloop connect verzamelen informatie over het gedrag van internetgebruikers. Het bedrijf maakt al zijn targeting- en analysemethoden beschikbaar via wunderloop s unieke Integrated Targeting Platform, waarmee wunderloop klanten in staat stelt om internetgebruikers te benaderen met passende advertenties, inhoud en relevante aanbiedingen.

wunderloop is opgericht in 1999 door Ulrich Hegge en Frank Conrad. Het hoofdkantoor staat in Luxemburg. Het bedrijf heeft kantoren in heel Europa; in Nederland is wunderloop gevestigd in Haarlem.

Vermaarde bedrijven zoals T-Com/T-Online, ad pepper media International N.V., AOL, G+J Electronic Media Services, Telecom Italia, Freenet, Tiscali, CondeNast, Mondadori Digital Publishing, Marktplaats, Orange, SBS TV and Ilse Media vertrouwen op wunderloop-technologie om de juiste reclame, inhoud en productaanbiedingen op het juiste moment bij de doelgroepen aan te bieden.

Het Unabhängiges Landeszentrum für Datenschutz Schleswig-Holstein (ULD) en de technologie- en privacyautoriteit TÜV Rhineland erkent en bevestigt dat de informatie- en dataverwerking van wunderloop gaat conform de geldende privacywetgeving.

wunderloop s innovatieve technologie is in 2007 onderscheiden met de Red Herring 100 Europe, met de Innovatie Prijs en met het Europese Zegel voor E-Excellence.

Bovendien kreeg wunderloop onlangs als tweede bedrijf in Nederland en Europa het Europese privacy zegel EuroPriSe .

EINDE PERSBERICHT