Online platform gelanceerd: waar de klant weer koning is


ARNHEM, 20081028 -- Op 27 oktober is er een nieuwe online platform gelanceerd voor de consument onder de naam Beabo.nl. Op dit platform komen vraag en aanbod samen, maar is het vertrekpunt uw vraag! Dit staat haaks op veel bestaande websites, zoals Marktplaats, Speurders en (web)winkels, waar juist het aanbod centraal staat. De werkwijze van Beabo is heel eenvoudig: de klant plaatst gratis zijn vraag op de website. Leveranciers doen binnen de aangegeven deadline een aanbieding. De klant kiest hieruit het beste aanbod. Dat is waar Beabo dan ook voor staat: het beste aanbod.

Beabo is er voor particulieren én bedrijven

Beabo staat open voor zowel bedrijven als particulieren. Vergelijkbare websites als bijvoorbeeld werkspot.nl en vraagwinkel.nl bieden alleen mogelijkheden voor bedrijven om zaken te doen. Particulieren en bedrijven kunnen op dit platform optreden als klant én als leverancier.

Een vraag hoeft zich niet te beperken tot een productvraag (een plasma tv, auto of woonruimte). Er kunnen ook diensten (bijvoorbeeld als particulier een oppas, makelaar of schilder) worden gevraagd. De klant geeft daarbij aan of hij een gebruikt of nieuw product zoekt, en in het geval van dienstverlening hoe hij dit het liefst wil hebben. Deze wensen en behoeften zijn op een gebruiksvriendelijke manier in te geven op de website.

Voordelen zijn er voor zowel klant als leverancier

Het gebruik van Beabo is kosteloos en vrijblijvend. Vrijblijvend doordat de klant zelf de keuze heeft een aanbod te accepteren of niet. De klant, én de overige gebruikers van Beabo, kunnen zien hoe het biedingsproces tot stand komt. De tussentijdse dialoog is namelijk voor iedereen zichtbaar. Deze transparantie is een groot onderscheidend vermogen ten opzichte van andere websites, waar alleen het eerste contact via de website verloopt.

Uniek is de mogelijkheid voor klanten om zich, middels BeaboXL, te verenigen om samen tot een collectieve vraag te komen. Een groep klanten met een zelfde vraag naar een product zal een beter aanbod krijgen dan de individuele klant.

Leveranciers kunnen Beabo goed gebruiken in de uren dat het rustig is in de winkel of op kantoor. Alleen bedrijfsmatige verkopers betalen een bemiddelingsvergoeding van 1% als een aanbod wordt geaccepteerd.

Initiatiefnemer Luuk Boonstra geeft zijn visie: "In de toekomst gaan we zien dat bestaande (ver)koopkanalen gebruikt worden om te oriënteren en websites als Beabo.nl er zijn voor het maken van de beste deal, zeker in deze financieel onzekere tijden".

Meer informatie

Vanaf 27 oktober is Beabo online beschikbaar, en kunnen klanten hun vragen plaatsen. Voor vragen over Beabo kunt u contact opnemen met één van de initiatiefnemers:

Luuk Boonstra

Tel. +31(0)6 189 41 628

e-mail: l.boonstra@beabo.nl

www.beabo.nl