Ingezonden persbericht


----------

Hoogleraar Prof. Dr. Cees Hamelink over de noodzakelijke relatie van universiteiten en hogescholen met de buitenwereld

Hoofddorp, 7 oktober 2008 - SCOPE marketing technology b.v. organiseert op dinsdag 28 oktober a.s. een seminar voor universiteiten en hogescholen. Hoogleraar Prof. Dr. Cees Hamelink belicht het thema 'Hoe zorgt een universiteit/hogeschool dat de noodzakelijke relatie met de buitenwereld zich goed verhoudt met de oorspronkelijke missie als kennisinstituut? Is wetenschap en commercie nog wel controversieel?' Dit seminar vindt plaats aan de Wijkermeerstraat 5 in Hoofddorp van 13.15 tot 17.00 uur.

De universiteit/hogeschool is steeds vaker een onderneming. Door ontwikkelingen kunnen zij zich niet meer veroorloven in alle rust kennis te ontwikkelen en over te dragen aan studenten. Door privatisering, toenemende concurrentie, 'ongrijpbare' jongeren en de intrede van zakelijke afnemers krijgt de 'business definition' van de universiteit/hogeschool nieuwe dimensies. Dit dwingt hogescholen en universiteiten om hun werving van nieuwe studenten te intensiveren, nieuwe inkomsten via derden te verwerven en met andere partners in zee te gaan. Hoe gaan universiteiten en scholen om met al deze stakeholders?

Een goede relatie met stakeholders is onontbeerlijk Vele hoger onderwijsinstellingen onderhouden langdurige en intensieve contacten met bedrijven en overheid op het gebied van stages, afstudeer- en researchprojecten voor hun honderden of zelfs duizenden studenten en cursisten. Het beheren van alle contacten en managen van zakelijke relaties voor uiteenlopende studierichtingen en curricula is een complexe en tijdrovende aangelegenheid. SCOPE marketing technology b.v. adviseert en ondersteunt universiteiten en hogescholen hierbij d.m.v. een speciale Customer Relationship Management (CRM)-softwareoplossing voor onderwijsinstellingen. Van studentwervings-activiteiten (open dagen, Studiebeurs, voorlichting, mailings) en contacten onderhouden met alumni tot het effectief beheren van zakelijke relaties zoals stage- en afstudeerbedrijven, researchopdrachtgevers.

Tijdens dit interactieve seminar zullen spraakmakende sprekers het thema vanuit verschillende invalshoeken belichten:

Prof. Dr. Cees Hamelink, Emeritus Hoogleraar Internationale Communicatie, Universiteit van Amsterdam geeft zijn visie op het thema 'relatieschade bij universiteiten en hogescholen'. Hoe zorgen universiteiten en hogescholen dat hun noodzakelijke relatie met de buitenwereld zich goed verhoudt met hun oorspronkelijke missie als kennisinstituut?

Dr. René M. Jansen, Researchfellow en Directeur Winkwaves presenteert zijn wetenschappelijk onderzoek naar het online gedrag en groepsvorming van studenten op het snijvlak van commercie en wetenschap. Hoe boeit en bindt u 'ongrijpbare' jongeren voor uw studentenwerving, alumnibeleid, etc?

Het seminar duurt van 13.15 tot 17.00 uur. Inschrijving voor dit seminar is kosteloos voor de doelgroep en is mogelijk via www.scope.nl/onderwijs

----------

Meer informatie
SCOPE marketing technology:
Gerda ten Den, Marketing Manager, 023-5179200 of g.tenden@scope.nl

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology b.v. is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van Customer Relation Management (CRM)-software. Sinds 1987 is SCOPE actief in het ontwikkelen en verkopen van systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Daarnaast verzorgt SCOPE ook de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Gebruikers van SCOPE CRM behoren tot de top van de Nederlandse markt en zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Met branchespecifieke oplossingen heeft SCOPE inmiddels een bestand weten op te bouwen van ruim 8000 eindgebruikers.

----------
© 2008 SCOPE marketing technology b.v. - Alle rechten voorbehouden