Ingezonden persbericht


Noordwijk/Brussel ­ hoe meer medewerkers met zichzelf verbondenn zijn - beter bestand tegen stress, gebruik durven te maken van hun eigen intuïtie voor het nemen van beslissingen, het accepteren van de onvoorspelbaarheid van het moderne bedrijfsleven, emotioneel stabiel en oprecht zijn met ouderwetse integriteit - hoe beter hun prestaties, toont het nieuwste onderzoek van Krauthammer aan.

Medewerkers willen dat hun organisatie zich meer richt op mensen en sociale gevolgen en minder op aandeelhouders, geld en succes, toont het onderzoek aan.

'Dit onderzoek is een schreeuwende boodschap die we niet voldoende serieus nemen; we moeten dringend consensus bereiken over een valuta die niet de rijkdom maar de gezondheid van een bedrijf meet; een valuta die sterk genoeg is om te concurreren met geld', zegt Ronald Meijers, Co-Chairman van de Executive Board van Krauthammer.

'Het resultaat laat duidelijk zien dat hoe meer mensen met zichzelf verbonden zijn, hoe beter ze presteren en hoe beter ze zich voelen", concludeert Dr. Fabienne Fortanier, Assistent-professor aan de Universiteit van Amsterdam Business School, die de statistische analyse van het onderzoek heeft uitgevoerd.

Het onderzoek bevestigt dat medewerkers geloven dat 'zelfkennis' belangrijk is en het potentieel toont voor duurzame gezondheid van organisaties. Het onthult de cruciale aard van de managersrol bij het creëren van de omstandigheden voor zelfkennis, en de zwakke punten in de prestaties van de managers. Het toont weer een vaak herhaalde boodschap aan de manager en Human Resources-medewerkers aan: mensen willen behandeld worden als individuen. Mensen hebben hulp nodig bij het identificeren en gebruiken van hun specifieke talenten.

Het onderzoek toont aan dat:

ïf¹ 64% van de medewerkers hun intuïtie op het werk vaak, of erg vaak, volgt ïf¹ 66% is het erover eens dat ze met zichzelf in contact moeten zijn om hun potentieel te kunnen benutten ïf¹ 33% is er niet van overtuigd dat hij zichzelf goed kent ïf¹ Ongeveer 50% vindt over het algemeen dat hij op het werk niet met zichzelf verbonden is ïf¹ 18% vindt dat alle dimensies van zijn kunnen op het werk gebruikt worden ïf¹ 50% denkt dat zijn baas meelevend is als de werknemer toegeeft dat hij zich mentaal niet goed voelt

Het onderzoek bevat* manieren voor managers om zelfkennis onder hun medewerkers te vergroten en de duurzaamheid van hun organisatie te voeden. Bijvoorbeeld:

ïf¹ Controleren in welke mate uw organisatie daadwerkelijk zorgt voor mensen en sociale gevolgen (hoe goed worden berichten van de Raad van Bestuur vertaald in het dagelijkse managen?) ïf¹ Neem formele evaluaties op in beoordelingen over de mate waarin het potentieel van mensen benut wordt en hun talenten geïdentificeerd en gebruikt worden ïf¹ Help mensen dingen bewust te doen; maximaliseer in het dagelijkse management de vaardigheid van u en uw team om afstand te nemen en geconcentreerd te blijven op het grote geheel ïf¹ Moedig intuïtie aan: erken de waarde ervan voor innovatie, inzicht en het nemen van beslissingen.

U kunt het volledige onderzoek hier downloaden http://www.krauthammer.com/Docs/Content/File/VRB19/zakelijke-prestaties.pdf


* Zie pagina 6 in het onderzoek voor 9 manieren om uw medewerkers te ondersteunen.

Neem voor meer informatie contact op met:

Brita van der Pijl
Marketing
Tel: + 31 71 364 3344
Email: Brita_van_der_Pijl@krauthammer.com

Karoliina Rasi-Hedberg
Corporate Communications
Tel: +32 2 359 97 54
Mobiel: +32 476 349 263
E-mail: karoliina_rasi-hedberg@krauthammer.com

Over Krauthammer
Krauthammer, opgericht in 1971, heeft 24 vestigingen in 16 landen en werkt samen met organisaties in meer dan 50 landen in Europa, de Verenigde Staten en Zuidoost-Azië. Met ruim 300 partners en medewerkers en een omzet van 47 miljoen euro heeft de Krauthammer groep een leidende positie in de markt voor veranderingsmanagement en organisatie ontwikkeling met haar visie om het beste in mensen naar boven te brengen. Daarnaast biedt Krauthammer open trainingsprogramma's en assessments om individuen te ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Dochteronderneming Krauthammer Consulting is gespecialiseerd in de implementatie van complexe veranderingen via een combinatie van systeem- en procesconsulting met coaching en training. Specialisaties zijn sales- en marketing excellence, en operationele en financiële performanceverbetering. Krauthammer University waarborgt de kwaliteit en consistentie van opdrachten wereldwijd via de voortdurende professionele ontwikkeling van de consultants die hier 2 tot 3 weken per jaar doorbrengen.