Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, 28 oktober 2008

Quion en Topicus realiseren nieuw Serviceplatform

Quion, financieel dienstverlener binnen de hypothecaire waardeketen, zet een belangrijke stap met de realisatie van een nieuw Serviceplatform. Dit multifunctionele Serviceplatform is volledig gebaseerd op internettechnologie waardoor Quion haar klanten nóg effectiever, efficiënter en beter kan bedienen.

Quion Service Platform
Het Quion Service Platform (QSP) biedt functionaliteit langs de gehele hypotheekwaardeketen. Binnen het QSP is er geen tradioneel onderscheid meer tussen mid- en backoffice, een uniek nieuw concept; QSP maakt de functionaliteit modulair toepasbaar langs de hele keten en kan uitstekend worden geïntegreerd met bestaande applicaties en applicaties van geldverstrekkers en distributiepartners. QSP wordt ontwikkeld op basis van internettechnologie en is volledig toegerust op de nieuwste ontwikkelingen binnen de hypothecaire waardeketen. Het kloppend hart van het QSP bestaat uit een in hoge mate instelbaar en flexibel productmodel, waarin een zeer breed palet aan hypotheek en krediet gerelateerde producten snel en effectief kan worden ingeregeld. Hiermee kan een extreem korte time to market van nieuwe productmarktcombinaties worden gerealiseerd; QSP heeft aansluiting naar diverse externe modules om de aanvraag te toetsen en te valideren. In QSP is een geavanceerde business rule- en workflow engine beschikbaar, zodat optimale begeleiding van de werkprocessen binnen de organisatie is gegarandeerd.

Kees Engel (directievoorzitter Quion): "Met het ondertekenen van het business partnership tussen Quion en Topicus zijn wij ervan overtuigd te hebben gekozen voor een partner van formaat. De innovatieve technologie van Topicus gekoppeld aan kennis en kunde van beide organisaties stelt Quion in staat om middels dit platform haar dienstverlening voor haar business partners sterk te verhogen. Het loslaten van de muren tussen mid- en backoffice zal de toegankelijkheid van de Quion organisatie vergroten en onze organisatie nog klantgerichter, transparanter en efficiënter maken. "

Henk Jan Knol (directeur Topicus): "Sneller, flexibeler en veelzijdiger hypotheekproducten in kunnen regelen en toch gekoppeld aan een lage beheerslast. Een efficiëntere procesvoering die per businesspartner zelf in te regelen is. Via internet overal en altijd beschikbaar. Zeer gebruiksvriendelijk mede op basis van toepassing van een hoge mate van `straight through processing'. Dat typeert het QSP dat Quion en Topicus momenteel realiseren in een succesvol partnership. We zijn dan ook zeer verheugd in Quion een businesspartner gevonden te hebben waarmee de ambitie om het hypothekenproces van distributie tot en met securitisatie op flexibele wijze te ondersteunen vanuit één systematiek op korte termijn werkelijkheid wordt!"

Over Quion
Quion richt zich, naast het aantrekken van funding voor distributiepartners, op de volledige begeleiding van hypotheken voor derden. Quion beschikt over ratings van Moody's Services Limited en Fitch Ratings Limited voor zowel primary als special servicing. Quion is SAS level 2 gecertificeerd. De klantportfolio bestaat uit een groot aantal gerenommeerde nationale- en internationale financiële instellingen.

Over Topicus
Topicus is een innovatieve ICT-dienstverlener met circa 120 medewerkers gevestigd in vier panden in het centrum van Deventer. Topicus is gespecialiseerd in ketenintegratie, het realiseren van SaaS-(Software as a Service)applicaties en procesmanagement voor de sectoren Finance, Zorg en Onderwijs. Binnen deze sectoren ontwikkelt Topicus nieuwe dienstverleningsconcepten waarbij de mogelijkheden van moderne technologie optimaal benut worden.



Ingezonden persbericht