Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Verslavingskliniek beveiligt zorgverleners en cliënten!

De eerste privé kliniek voor verslavingsproblemen, SolutionS Center te Voorthuizen geeft als eerste kliniek in Nederland haar medewerkers een op GPS gebaseerde veiligheidsoplossing met SOS-knop die rechtstreeks op de meldkamer is aangesloten.

Barneveld - 28 oktober 2008, SolutionS Center heeft vandaag bekend gemaakt dat zij de RescuePhone aan alle medewerkers ter beschikking heeft gesteld. Hier mee zijn zij de eerste kliniek in Nederland die iets doet aan de veiligheid van haar zorgverleners en haar clienten. De Rescuephone is een veiligheidsoplossing gericht op kinderen, Senioren, invaliden en dienstverleners. Met behulp van de GSM- en de GPS technologie zorgt de Rescuephone ervoor dat ouders, familieleden en werkgevers altijd een oogje in het zeil kunnen houden - ook als de drager van de Rescuephone zich buiten het gezichtsveld bevindt.

SolutionS Center
Doserings-en verslavingsproblemen nemen hand over hand toe. De Benelux telt inmiddels ruim 2,5 miljoen mensen die afhankelijk zijn van alcohol, drugs, nicotine, medicijnen, gokken, gamen, seks of een eetstoornis hebben. De steeds hogere eisen die worden gesteld aan mensen, de snelheid van omschakeling, de moordende competitie zowel in- als extern en de economische spanningen. Dit alles leidt vaak tot stress en burn-out gevoelens waarvoor een uitweg wordt gezocht. Dikwijls wordt de uitweg gevonden in alcohol, drugs, gokken, seks, medicijnen en/of eten. Steeds meer mensen zien in, dat met een professionele en een op de persoonlijke problematiek toegesneden behandeling de kans van herstel aanzienlijk groter wordt. Essentieel is hierbij dat, op het moment dat men om hulp vraagt, deze hulp ook daadwerkelijk direct wordt geboden. SolutionS is 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar en kent geen wachttijden.

SolutionS biedt deze hulp in de vorm van een klinische behandeling in haar eigen kliniek in Voorthuizen of in haar buitenlandse partnerklinieken, met aansluitend een intensief ambulant nazorgtraject van tenminste 3 maanden. In een aantal gevallen kan een volledig ambulant traject ook uitkomst bieden. Met de Rescuephone kunnen de medewerkers van SolutionS nu op elk gewenst moment contact hebben met één van hun collega's en vice versa. De medewerkers kunnen het kleine apparaatje gemakkelijk bij zich dragen en via internet kan op elk gewenst moment de positie van de mensen die het toestel bij zich hebben bepaald worden. Deze positie wordt duidelijk via een plattegrond of Google earth weergegeven.

Paniek knop
Mocht de SolutionS-medewerker de sos-knop op het toestel activeren gaat er een sos-melding rechtstreeks naar de meldkamer die vervolgens gelijk kan zien waar de medewerker zich bevindt.

De RescuePhone / MPL meldkamer kan gelijk communiceren met de medewerker, meeluisteren wat er gebeurt en hulpdiensten of dienstdoende collega's en verantwoordelijken waarschuwen.

Rescuephone.nl is natuurlijk niet alleen bijzonder handig en veilig voor de medewerkers van SolutionS maar ook voor andere zorgverleners, senioren, invaliden en de ouders van de naar school fietsende kinderen in Nederland.