Ingezonden persbericht


Persbericht
30 oktober 2008

Nationaal Kampioen
Bed Opmaken 2008 bekend

Een zware strijd onder de deelnemende studenten

De nieuwe Nationaal Kampioen Bed Opmaken 2008 is bekend. Denise Visch uit Oegstgeest was de allerbeste. Gisteren streden tientallen deelnemers op de TIO Bedrijvendag in de Jaarbeurs Utrecht om deze bijzondere titel. Na lang beraad van de jury ging Denise er met de hoofdprijs vandoor: een geheel verzorgd weekend weg voor twee personen naar Sofitel Le Louise in Brussel. De tweede prijs, een ruim gevulde goodybag met super-de-luxe hotelspulletjes, ging naar Floris Heuer uit Utrecht.

"Het opmaken van bedden in een hotel is mijn bijbaantje. Naast de uitdaging deed ik het natuurlijk ook voor de mooie prijs", aldus de gelukkige winnares. Het super-de-luxe weekend in het Sofitel Le Louise in Brussel zal Denise doorbrengen met haar moeder. Alle deelnemers hebben dit jaar weer erg hun best gedaan om een zo fantastisch mogelijk eindresultaat neer te zetten. Dit ging niet zonder kleerscheuren, de strijd tussen de studenten was zó fel dat de donsveren in het rond vlogen. Floris, de nummer twee van de spannende wedstrijd vertelt: "Voor mijn stage heb ik al eerder bedden opgemaakt in hotels dus ik ben er redelijk goed in. Op het grote podium zag ik de deelnemers in de weer met het beddengoed en ik dacht: Dat kan ik veel beter! Bijna alle vrouwen hadden het nakijken."

Aandacht potentiële werknemers
Accor Hotels Nederland greep haar kans om op de TIO Bedrijvendag de studenten enthousiast te maken voor een leuke stageplaats of bijbaan in een van de hotels. De internationale hotelketen heeft zich met het NK Bed Opmaken optimaal gepresenteerd bij studenten als interessante werkgever die in de hospitality-branche dit jaar de erkenning 'Great Place to Work' heeft verkregen.

Iris Wolst, recruiter bij organisator Accor Hotels Nederland: "Deze tweede editie is wederom geslaagd. Het ziet ernaar uit dat onze doelstellingen zijn gehaald: een nieuwe Kampioen Bed Opmaken 2008 én ons actuele stageaanbod onder de aandacht te brengen bij de hospitality-studenten van de TIO Hogeschool. We zijn blij dat iedereen weer zo enthousiast meedeed. We hopen volgend jaar uiteraard de derde editie te kunnen aankondigen."


* * * * * *
Over Accor
Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten:


* Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6). Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Lenôtre;


* Zakelijke dienstverlening: 30 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management).

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 44 hotels, van het budget- tot het luxe segment (3 Sofitels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 18 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels). Voor meer informatie: www.accor.com
* * * * * *

Webversie

Noot voor de redactie,