Gemeente Breda

Leden Cliëntenraad de Brug benoemd

Het College van burgemeester en wethouders heeft de voorzitter en leden met hun plaatsvervangers voor de Cliëntenraad de Brug benoemd.

Per 1 november vormen zij de nieuwe cliëntenraad. Deze nieuwe cliëntenraad wordt geïnstalleerd door wethouder Marja Heerkens op 19 november. Tevens neemt de wethouder dan op gepaste wijze afscheid van de oude cliëntenraad.

De volgende personen zijn benoemd:

De heer E. Langer als onafhankelijk voorzitter.

Namens diverse belangenorganisaties: De heer J. Muntjewerff (plaatsvervanger mevrouw W. Fober) namens Bredaas Centrum Gehandicaptenbeleid. De heer J. van Berkom (plaatsvervanger de heer C. van Vugt) namens Gezamenlijk Overleg Bredase Ouderenbonden. De heer P. Richelieu (plaatsvervanger mevrouw K. Ballaj) namens Instituut WIN voor Multiculturele Ontwikkeling. De heer L. van der Post (plaatsvervanger de heer A. Mensen) namens FNV Lokaal Breda. Mevrouw A. van Elderen (plaatsvervanger mevrouw Y. Lens) namens Diaconaal Centrum Annahuis. Lid en plaatsvervanger namens het Centrum voor Werk en Inkomen en Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen Namens de cliënten van de Brug: Mevrouw A. Ceelie, mevrouw I. Mol-van Egmond, mevrouw P. Vrolijk, de heer H. Bruijs en de heer E. Filius.

Brede cliëntenparticipatie

Met deze cliëntenraad combineert Breda de cliëntenparticipatie van Sociale Zaken, de Sociale Werkvoorziening, CWI en UWV. Deze vorm van cliëntenparticipatie is uniek in het land en is bedoeld om te komen tot een brede integrale visie op het beleidsterrein van werk, inkomen en zorg. Cliënten van de Brug en hun vertegenwoordigers zijn in deze raad vertegenwoordigd en krijgen hierin een actieve rol.

Digitaal cliëntenpanel

De gemeente wil de nieuwe Cliëntenraad ondersteunen met een digitaal cliëntenpanel. Cliënten van de Brug worden om advies gevraagd over beleidsontwikkelingen en kunnen zich vrijwillig aanmelden om deel te nemen aan het panel. Het digitale panel biedt cliënten op een laagdrempelige manier de mogelijkheid hun mening te geven. Bovendien geeft het de Cliëntenraad een goed instrument om hun achterban te bereiken.

Breda, 11 november 2008