The Bottle Company: waterflesjes als unieke reclamedragers


"De Mediabottle is onze trots."

PURMEREND, 20081113 -- Regelmatig breken Nederlandse bedrijven zich het hoofd over het vinden van onderscheidende methodes om het acquisitieproces of relatiebeheer op peil te houden. The Bottle Company, sinds november 2007 dé Nederlandse leverancier van onder meer de zeer bijzondere Mediabottle, introduceert een in het oog vallend concept om ondernemingen tegen interessante tarieven de helpende hand te bieden: geef een relatie in plaats van een brochure een waterflesje met het eigen bedrijfslogo en/of een boekje eromheen. Directeur Paulina Tas: "Een waterflesje met logo naar keuze is twintig keer effectiever. Bedrijven kunnen via ons ook meteen een goed doel sponsoren."

The Bottle Company, geleid door Paulina en Dirk-Pieter Tas en gevestigd te Purmerend, constateert dat binnen veel bedrijven op het gebied van promotie, sales en relatiebeheer regelmatig kansen blijven liggen. Zij speelt hierop in door waterflesjes met een label naar keuze aan te bieden. Kiest een bedrijf voor de unieke Mediabottle, dan zal het flesje zijn voorzien van een label in de vorm van een boekje. "De flesjes kunnen worden uitgedeeld tijdens evenementen, festivals, HR-campagnes, maar ook tijdens vergaderingen, als middel om een relatie of sponsor te bedanken of als consumptie voor bestaande contacten," licht Paulina toe.

De zogenoemde Babybottle is het meest populair: dit kleine flesje past met gemak in een hand- of aktetas. Maar dé trots van The Bottle Company is de bijzondere, iets grotere Mediabottle vanwege het label in de vorm van een boekje. Met dit concept heeft The Bottle Company de primeur in Nederland. "Zo koopt iemand niet alleen een flesje water, maar valt er onderweg ook wat te lezen."

Sinds 1991 is Paulina actief op de charitatieve markt. Haar ruime ervaring als fondsenwerver heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van het concept, dat bedrijven in staat stelt om via The Bottle Company goede doelen te sponsoren door middel van een combilabel op het waterflesje. "Bemiddeling is gratis," aldus Paulina. "Indien een onderneming een goed doel wil steunen, nemen wij contact op met de betreffende charitatieve instelling. Geeft het goede doel toestemming, dan maken wij de donaties over zodra het bedrijf heeft betaald voor de bestelde waterflesjes." Zowel goede doelen op grote schaal als op regionaal of lokaal niveau kunnen worden gesteund door bijvoorbeeld tien cent van elk verkocht flesje te doneren.

Voor meer info, raadpleeg www.thebottlecompany.nl of www.mediabottle.nl