Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Business baby (17) lanceert Hipvoordeheb.nl 2.0 en televisiecarrière

CULEMBORG, 13 november 2008 - Fleur Kriegsman (17) lanceert vandaag de vernieuwde versie van haar goedlopende e-commerce business Hipvoordeheb.nl met een ludieke marketingactie, in samenwerking met Need for Sweet Communicatie. Fleur en het PR bureau willen de over het algemeen erg jonge bezoekers van de site betrekken bij de ontwikkeling van de internationale dochteronderneming van Hip voor de Heb. Fleur: "Ik wil jongeren inspireren om ook te gaan ondernemen op een creatieve manier. Ik geef hierover lessen op het ROC en breng het waar ik maar kan onder de aandacht. Daarom mogen mijn bezoekers de nieuwe naam voor de internationale site gaan bedenken." Haar inzet voor het stimuleren van jonge ondernemers is niet onopgemerkt gebleven, televisiezender TROS/Z@pp nodigde Fleur uit om zitting te nemen in de jury van hun nieuwe programma 'Het Ei van Columbus'. Vanaf 17 januari is Kriegsman wekenlang iedere zaterdag te zien in het programma waarin kinderen t/m 14 jaar hun ideeën en ondernemersvaardigheden kunnen toetsen.

Ervaringen en succes delen met jonge klanten

Drukke tijden dus voor de havo-scholiere. "Omdat de vorige site te klein werd, moest er een nieuwe versie komen met meer functionaliteiten. De nieuwe site bevat naast een andere lay out onder meer live hulp bij het bestellen, productvergelijking, cadeauservice en een blog waarin ik mijn ondernemersavonturen bijhoud. Omdat ik het andere jonge ondernemers ook zo gun, heb ik mijn site laten ontwikkelen door Morningtime Internetbureau. Dat wordt gerund door een jongen van 21." Die reden ligt ook ten grondslag aan de marketingactie ten behoeve van de Hip voor de Heb dochter, die internationaal succes moet gaan verwerven. Suzan Eikelenstam (29), directeur Need for Sweet, legt uit: "In de doelgroep van Fleurs online winkel zitten veel jonge meiden en vrouwen die het succes van Hipvoordeheb.nl op de voet volgen en die erg betrokken zijn. Zij en andere bezoekers krijgen de kans om de nieuwe naam van de internationale site te bedenken. De gelukkige winnaars ontvangen een uniek prijzenpakket. Zo kunnen zij ervaren hoe leuk het is om te creëren en te ondernemen. Ze vinden Fleur heel glamorous en nu kunnen ze dat zelf eens ervaren. We geven onder andere een fotoshoot met Girlz fotograaf Brian Dort weg en een interview in een landelijk medium, naast een uitgebreid pakket aan hippe spulletjes natuurlijk."

"Examens enger dan televisie"

Over haar eerste appearance op de landelijke televisie zegt Fleur: "Dit zijn de leuke bijkomstigheden van ondernemen op je 17e. Ik word nu voor veel dingen gevraagd omdat men geïnteresseerd is in de vrije kijk van een jong iemand op economisch maatschappelijke vraagstukken als scholing, carrière en ondernemen. Voor mij en mijn bedrijf is het fijne aandacht. Of ik zenuwachtig ben? Nee helemaal niet, ik vind het met goed gevolg afronden van de Havo veel belangrijker en daarom ben ik veel nerveuzer voor de schoolonderzoeken en examens dan voor een televisieopname!" Het Ei van Columbus wordt vanaf 17 januari elke zaterdag uitgezonden om 19.45 uur op Nederland 3.