Nederlandse Omroep Stichting (NOS)


Datum: 18 november 2008

Kenmerk: kt-244

NOS wint ABN AMRO New Media Award

Vandaag heeft de NOS de ABN AMRO New Media Award gewonnen. Deze prijs wordt uitgereikt aan de beste nieuwe media initiator (persoon of bedrijf) van een veelbelovend initiatief of baanbrekende ontwikkeling. Technische innovaties die het veranderende productieproces ondersteunen, innovatieve concepten, crossmediale ideeën of ontwikkelaars van applicaties die producenten ondersteunen of de consument meenemen in deze nieuwe wereld.

De nominatie van de NOS is te danken geweest aan de afdeling Nieuwe Media. Zij heeft nieuwe toepassingen en applicaties ontwikkeld op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit. Vooral tijdens de lange sportzomer met onder andere het EK voetbal en de Olympische Spelen, waarvan veel (video) content beschikbaar werd gesteld via internet en mobiel, bewees de NOS innovatief voorloper te zijn en hadden haar activiteiten relatief veel impact.

De ABN AMRO New Media Award is dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Naast de NOS waren Endemol en de FD Mediagroep in de race voor deze prijs. De Award is uitgereikt tijdens het congres 'Onder de knop' georganiseerd door Broadcast Press. Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, nam de prijs in ontvangst.


Noot voor redacties