Ingezonden persbericht


UnitedConsumers gekozen tot beste energiebedrijf van NL

EINDHOVEN 28-11-2008 Consumentencollectief www.UnitedConsumers.com is volgens marktonderzoeker GfK de beste energieleverancier van 2008. Op het Nationaal Energie Forum 2008 in Amsterdam heeft de voorzitter van Vrijhandels Organisatie voor Elektriciteit en Gas, Eric van Teeffelen, de GfK Consumer Energy Award aan UnitedConsumers uitgereikt. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Greenchoice en Westland.

Foto prijsuitreiking met vlnr: Paul van Selms Bas Poell van UnitedConsumers en Eric van Teeffelen (Vrijhandels Organisatie voor Elektriciteit en Gas)

Grootschalig consumenten onderzoek
Alle landelijk bekende energiebedrijven deden mee aan de verkiezing, waarvoor 15.000 huishoudens naar hun mening is gevraagd over; service, prijs, milieu en imago van hun energiebedrijf. Met een overall waardering van 7.9 scoorde UnitedConsumers de hoogste score ooit in het jaarlijkse GfK-onderzoek. Volgens onderzoeker Jeroen Barten van GfK scoren energiebedrijven in NL steeds beter in hun dienstverlening. Ze streven zelfs in gemiddelde scores de retailers, de financiële en telecom dienstverleners voorbij.

Opmerkelijke winnaar
UnitedConsumers opereert al langer in de energiesector, maar was in eerdere onderzoeken nooit zichtbaar omdat haar energieklanten formeel onder de leveranciersvergunning van inkooppartner Cogas, en later Electrabel stonden. Per 2008 opereert het collectief echter met een eigen leveringsvergunning onder de naam UnitedConsumers waardoor haar prestaties in marktonderzoeken ineens zichtbaar werden. Opmerkelijk is ook dat UnitedConsumers, als enig energiebedrijf in NL, nog veel meer doet dan het aanbieden van energie met korting. Het internetcollectief is ook actief met korting op; Tanken, Auto- Zorgverzekeringen en GSM-abonnementen. Zo is in een aantal jaren een succesvol groeiend buitenbeentje in de energiesector ontstaan. "Met totaal 30 zeer gemotiveerde medewerkers bedienen we 300.000 deelnemers. Dat is 1 medewerker op elke 10.000 klanten! Als je daarmee ook nog als beste presteert zet je de reuzen in de vrije energiemarkt; Essent, Nuon, etc. steeds duidelijker aan tot betere prestaties, aldus Paul van Selms en Bas Poell, oprichters van UnitedConsumers.


---

Noot aan de redactie (