Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

38 procent van de Nederlanders wil meer weten over het leven van hun ouders

Oldenzaal, 8 december 2008 - De Nederlander is geïnteresseerd in zijn achtergrond en geschiedenis. Zo wil bijna 40 procent graag een bewaarboek hebben waarin ouders vertellen over hun kindertijd, gevoelens en levensopvattingen. Dit blijkt uit onderzoek dat Vertel 's!, de razend populaire serie persoonlijke herinneringsboeken, naar aanleiding van de lancering van de nieuwe site heeft laten uitvoeren.

De boeken van Vertel 's! staan vol met leuke, originele en soms verrassende vragen, ideeën en korte verhalen over uiteenlopende onderwerpen als opgroeien, vrije tijd, liefde en opvattingen over het leven. Het principe achter het boek is dat je het als cadeau aan een familielid geeft - er zijn boeken voor moeders, vaders, opa's, oma's -, die vult het in en geeft het vervolgens weer terug. Zo ontstaat op eenvoudige wijze een waardevol en persoonlijk naslagwerk.

Onderzoek
Het onderzoek dat Vertel 's! heeft laten doen gaat in op de vraag of Nederlanders vinden dat ze genoeg weten van datgene wat in het leven van hun ouders afspeelde en belangrijk was. Een opmerkelijke uitkomst is dat maar liefs 75 procent van de Nederlanders vindt dat de gesprekken met de ouders te vaak gaan over dagelijkse dingen. Ruim een derde van de mensen vindt dat te weinig met de ouders wordt gesproken over dingen die ertoe doen en is bang dat de ouders overlijden zonder dat ze alles aan hen gevraagd hebben wat ze wilden vragen. Uit het onderzoek kwam eveneens naar voren dat bijna 40 procent van de ondervraagden wilde dat ouders feiten en gevoelens over hun leven opschrijven zodat ze dat kunnen lezen en bewaren.

Online en multimediaal
In navolging van het succes van de traditionele Vertel 's!-boeken, zijn deze nu ook met behulp van de computer in te vullen. Met de nieuwe website www.verteleens.nl en door de samenwerking met Webprint.nl ontstaat een uniek interactief concept waarbij de boeken online in te vullen zijn en multimediale elementen toe te voegen. Je kunt de boeken tussentijds opslaan om er later aan verder te werken en een groot voordeel is dat je maar één boek hoeft te maken, terwijl je er meerdere exemplaren van kunt bestellen. Na bestelling worden de elektronisch gepersonaliseerde boeken professioneel afgedrukt bij Webprint, een van de grootste producenten van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten via het internet. Webprint zorgt dat de boeken binnen tien dagen thuisbezorgd worden. Ton Marsman, oprichter van Webprint: ´Wij hebben ervaring met het drukken van fotoalbums en persoonlijke fotocadeau´s waardoor wij de boeken leveren met de hoge kwaliteit die mensen gewend zijn van onze fotoalbums.

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van Webprint aan de hand van digitale foto's en tekst zelf producten maken zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes, ansichtkaarten, placemats, banners, canvasschilderijen en fotobehang. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de Consumentenbond het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop. Webprint mag dit keurmerk gedurende 2008 gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt.