Gemeente Leeuwarden

'Fryslân, je bent er in een uurtje'

In aanloop naar de officiële opening op 8 december van de verdubbelde N31 tussen Zurich en Harlingen starten de provincie Fryslân, de gemeente Leeuwarden en de Westergozone de promotiecampagne 'Fryslân, je bent er in een uurtje'. De campagne wordt ondersteund door Fryslân Marketing en Expeditie Leeuwarden.

Initiatiefnemer en burgemeester van Leeuwarden, Ferd Crone, geeft op 27 november het startsein van de campagne en geeft een toelichting. Vervolgens gaan de trainer van Cambuur Leeuwarden Stanley Menzo en weerman Piet Paulusma op de foto met het 'uurtje-pompeblêd'. Menzo en Paulusma onderschrijven dat de afstand tussen de Randstad en Fryslân korter is dan menigeen denkt. Zij ondersteunen de campagne dan ook van harte.

Inwoners van Amsterdam en Noord-Holland hebben inmiddels kennis kunnen maken met het 'uurtje-pompeblêd' dat symbool staat voor een aantrekkelijke omgeving om te wonen, leven en te recreëren. Een omgeving die met de verdubbeling van de N31 op een uurtje rijden komt te liggen. De campagne 'Fryslân, je bent er in een uurtje' is op 20 november begonnen met een teasercampagne op de zender AT5, in het Parool en op billboards bij de Amsterdamse stations en tramhaltes. Begin december start via deze media het vervolg van de campagne. In de uitingen wordt verwezen naar de website www.uurtje-rijden.nl. Via deze website wordt de bezoeker doorgeleid naar aantrekkelijke arrangementen en activiteiten in Fryslân.