Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Onderzoek Pluimen: werknemer klungelig in waardering naar werkgever Weinig complimenten voor Nederlandse baas

Rotterdam, 8 december 2008 - De Nederlandse baas komt er bekaaid af als het gaat om waardering door zijn medewerkers. Bijna eenderde van de werknemers laat zijn leidinggevende (bijna) nooit merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Dit blijkt uit onderzoek van Pluimen, marktleider op het gebied van beleveniscadeaus. Toch vindt meer dan de helft van de beroepsbevolking dat de baas die waardering eigenlijk wel verdient. De twijfel over hoe dat het beste kan worden aangepakt is echter groot.

'Gewoon m'n werk goed doen" (60%) en 'hart voor de zaak hebben' (51%) wordt door een meerderheid van de werknemers als middel genoemd om de waardering naar de werkgever te laten blijken. Zelf neemt de werknemer daarmee overigens geen genoegen: 89% vindt het (zeer) belangrijk om waardering te krijgen van de werkgever en dan bij voorkeur in de vorm van complimenten en extraatjes als een cadeau of bonus.

Tijd voor positieve actie, vond initiatiefnemer van het onderzoek Pluimen. Joren van der Pluijm (CEO): "Het geven van waardering werkt enorm positief op de werkvloer, we willen de werknemer daarom een handje helpen bij het uitspreken van waardering naar zijn baas toe." Het bedrijf lanceert een speciale website als ultiem waarderingsmiddel voor de Nederlandse baas. Op www.mijnbaasverdienteenpluim.nl kunnen werknemers hun leidinggevende door middel van videofilmpjes en foto's nomineren voor de titel '(S)He's the best!'. Bezoekers van de website kiezen uiteindelijk de winnaar. De hoofdprijs is een Gouden Pluim en een optreden van een gospelkoor dat de winnende baas uitgebreid zal toezingen.

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Geschenk à la Carte maakt onderdeel uit van Pluimen Holding. Voor meer informatie: www.pluimen.nl en www.geschenkalacarte.nl.

//////


Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht