Ingezonden persbericht


Jan-Paul de Beer wint 'Battle of Concepts'-wedstrijd met beste marketingconcept

Studenten, young professionals en Microsoft leren van elkaar

Schiphol, 13 december 2008 - Jan-Paul de Beer uit Tilburg heeft de door Microsoft en Surfspot.nl georganiseerde 'Battle of Concepts'-wedstrijd gewonnen. Hij kwam met het beste marketingidee voor TopLapTops met daarop de Microsoft Student Suite. Het doel van deze wedstrijd was studenten en young professionals te stimuleren om mee te denken over nieuwe manieren om mede­studenten bewust te maken van het aanbod van TopLapTops met Microsoft Student Suite. Er werden in totaal 61 plannen ingezonden. Op woensdag 10 december presenteerden vier finalisten op het kantoor van Microsoft Nederland hun ideeën aan een vakjury. Het idee van De Beer, getiteld 'Spotsurfers.nl', werd als beste beoordeeld.

Het winnende concept van De Beer draait om het creëren van een online studenten­vereniging om een zo een groot mogelijk sociaal netwerk op te bouwen, gekoppeld aan bestaande sociale netwerken.

"Zo'n wedstrijd is een heel goede manier om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van je doelgroep," zegt Jan-Paul de Beer. "Wat is er immers beter dan je doelgroep zelf te laten nadenken over hoe je ze het beste kunt benaderen?"

De overige winnaars van deze Battle of Concepts zijn:


* 2e plaats: Erik Kruijer

* 3e plaats: Joost Laurijssen & Jip Gimbrère

* 4e plaats: Loes Berghs & Pascalle Hoevenaars

Waardevolle inzichten
"Door van elkaar te leren komen we gezamenlijk tot nieuwe ideeën, zodat wij beter kunnen aansluiten op de behoeften van studenten," zegt Jacqueline Smit, directeur consumenten marketing bij Microsoft Nederland. "De deelnemers hebben ons waardevolle inzichten gegeven. De belangrijkste boodschap was: Leg je aanbod eenvoudiger uit en help me de juiste keuze te maken." Klik hier voor een videofragment.

Marsjanne Damen, verantwoordelijk voor educatie binnen Microsoft Nederland, vult aan: "Er is heel veel talent aanwezig onder studenten. Daarom stelt Microsoft studenten centraal en willen we ze graag betrekken bij de realisatie van nieuwe marketingconcepten." Klik hier voor een videofragment.

Microsoft is enthousiast over de resultaten van deze wedstrijd en over de inzichten die zijn verkregen via deze vorm van 'crowdsourcing'. Het bedrijf zal dan ook zeker studenten blijven betrekken in de ontwikkeling van nieuwe marketingconcepten.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en stelt met zijn software, diensten en technologische oplossingen mensen en organisaties overal ter wereld in staat hun ambities te verwezenlijken.

Meer informatie:
Voor journalisten:
Microsoft Persdesk,
tel.: +31 (0)20 - 500 2555
persdesk@microsoft.com
www.microsoft.nl